Üllatavamad asjad aga nõuaksid pikka lisaseletust ja pole vähemalt poliitika mõttes just liiga tähtsad. Näiteks see, et Sipilä on pärit meie ja ka lõunasoomlaste jaoks eksootiliselt konservatiivsest lestaadiuslaste liikumisest – see on hernhuutlik luterlik «äratusliikumine ja õpetus, mis on levinud eeskätt Soome, Rootsi ja Norra põhjaosas soomlaste ja saamide seas» (et.wikipedia.org). Eestlastele võiks meenuda vennastekogudused.
Kõige karmimad lestaadiuslased ei vaata näiteks televiisorit, sest ilmselt … kurat teab, mis roppusi sealt näidatakse. Poodide vaateaknaid ei tohi vaadata, sest pilk võib ju langeda ka naiste pitspesule, mis on teada-tuntud roppus. Loomulikult on nad homoabielude vastu ja peavad naiste kirikuõpetajaks ordineerimist väga halvaks asjaks. Tahaks juba fantaseerida, kuidas soomlaste hordid hakkavad käima Eestis televiisorit vaatamas ja pesu ostmas, sest kõik see ja palju muudki keelatakse Soomes kohe ära, aga…
Kahjuks tuleb see mõte kohe kõrvale heita, sest soomlaste uus lemmikpoliitik kuulub lestaadiuslaste mõõdukasse voolu, mis lõi äärmuslikest lahku juba ammu enne tema sündi, umbes 80 aastat tagasi – Sipilä on sündinud 1961. aastal. Lestaadiuslaste teemat püüdsid ta oponendid kampaania ajal küll üles võtta, ent ta ise ütleb lihtsalt, et on luterlaseks ristitud (mis on tõsi kõigi lestaadiuslaste kohta) ning peab usuküsimust igaühe eraasjaks.
Sel esmaspäeval, kohe pärast parlamendivalimisi, kuulutas enamik teiste maade lehtedest pealkirjades, et Soome järgmine peaminister on miljonär ja kogenud ärijuht. Olgu täpsustuseks öeldud, et ta polnud ärimehena Soomes siiski nii mõjukas, kui meil on näiteks Jüri Käo, ega nii kuulus, nagu meil on näiteks Jüri Mõis. Enne seda, kui ta neli aastat tagasi 5543 häälega parlamenti valiti, polnud ta kindlasti üle riigi tuntud mees, ent vaid aasta hiljem valis Keskusta ta erakonna suurkogul esimeheks.