Keskmiselt kolm-neli konflikti päevas
Vaatlused viis Leila Lehtmets läbi oma tööpäevadel ning vaatluspäevad ei erinenud tavalistest lasteaiapäevadest. Ta fikseeris päeva käigus toimunud konfliktolukorrad, kus lapsed kasutasid solvavaid väljendeid või tekitasid üksteisele füüsilist valu.
Kokku tuvastas õpetaja vaatlusperioodil 63 konflikti, mis on keskmiselt kolm-neli konflikti päevas. Kõige rohkem oli üheksa konflikti päevas. Kõige enam konflikte, 44, leidis aset rühmaruumis, kaheksa garderoobis ja üksteist õues. Kõige sagedamini läksid lapsed tülli vabamängu ajal, kui puudub otsene kontroll tegevuse üle ja lapsed peavad enamasti ise vastuolud lahendama. Valdav osa konflikte toimus päeva esimeses pooles, mida õpetaja põhjendab sellega, et ennelõunane aeg on tegevuste poolest pingelisem.
Vaatlusandmete põhjal selgus, et ehkki tüdrukuid ja poisse oli rühmas peaaegu võrdselt, osalesid konfliktides enamasti poisid. Tüdrukud olid seotud 19 konfliktiga, millest omakorda vaid kolmes olid mõlemad osapooled tüdrukud. Õpetaja sõnul olid selles rühmas viisakad ja sõbralikud tüdrukud, kes sattusid konfliktidesse harva.
Lisaks jõudis õpetaja järeldusele, et konfliktide arv rühmas ei sõltu sellest, kui palju lapsi lasteaias kohal on, vaid konkreetsetest lastest. Kolm poissi osalesid igaüks 20 või enamas konfliktis. Nendel päevadel, kui need poisid lasteaiast puudusid, juhtus konflikte vähem.
Leila Lehtmets tõi oma töös välja ka konfliktide tekkepõhjused. Kõige sagedamini, 15 korral, puhkes tüli mängu segamise tõttu («Ta tuli luba küsimata meie mängu ja lõhkus silla ära»). 11 korral oli tüli põhjus teisele füüsiliselt haiget tegemine («Ta võttis minu kinga ja lõi sellega mulle kõhtu»). Järgnesid võitlus positsiooni pärast («Mina tahtsin ise esimene olla»), soov mängida sama mänguasjaga («Ta võttis ära telefoni, millega mina parajasti mängisin») ning provotseeriv käitumine («Ta keeras meelega kelgu ümber, mille peal olid lumepallid»). Veel olid tüli tekkimise põhjusteks mängu käigus tekkinud huvide konflikt («Meie ei taha seda klotsidest lava lammutada, aga nemad tahavad sellest silla teha»), solvang («Ta narris mind»), ebasünnis tegu («Ta sülitas ülevalt voodist mulle peale»), vääritimõistmine («Meie kõdistasime, aga tema tuli lööma»). Oli ka konflikte, mille põhjust ei õnnestunudki tuvastada, kuna laste ütlused konflikti põhjuste kohta on sageli vastukäivad. Ka võib mis tahes põhjusel alguse saanud tüli kasvada üle füüsiliseks haiget tegemiseks ning antud rühmas 63 konfliktist 52 puhul nii juhtuski.