Margitil on kolm last. Oskus esmaabi anda on nende meelest loomulik, ütleb Margit. Tema lapsed on harjunud emaga koolitustel kaasas käima. Margitil on selleski tunnis kaasas tütar Säde, kes asub kannatanu rolli. «Mu lapsed olid põnnist peale elustamisnukkudega harjutamist nii palju näinud, et arvasid esialgu, et kõik nukud on elustamiseks. Et nukkudega saab ka mängida, avastati hiljem,» meenutab Margit. Kõige noorem laps hakkas enne elustama kui rääkima. Kui vanaema aias pikutas, arvas aasta ja kolmekuune Kirke, et nüüd tuleb kunstlikku hingamist teha. Tatsas vanaema juurde ja vajutas talle rinnale.
Mida kõike juhtub sõbraga
Esmaabitund algab terviselauluga, mis julgustab abivajajale appi minema. Tuletatakse meelde hea lapse reeglid: hea laps oskab õnnetusi ära hoida, tahab, julgeb ja oskab aidata ning õpib seda. Hea laps ei luba haiget teha nendele, kes ei oska rääkida. Selle reegli illustreerimiseks on Margitil kaasas kilpkonn.
Järgneb praktiline osa – harjutatakse tegutsemist tüüpiliste ja kõige sagedamini ette tulevate õnnetusjuhtumite puhul. Margit selgitab ja küsib lastelt pidevalt üle, miks midagi tehakse, et nad ei õpiks võtteid mehaaniliselt, vaid teaksid, miks need vajalikud on.
«Laura läks üksi ujuma ja uppus,» annab Margit esimese ülesande. Arutatakse, kuidas oleks saanud õnnetust ära hoida. Siis hakatakse elustama. «Enne kui elustame, kontrollime, kas seda on vaja,» meenutab Margit. «Laura ei räägi,» raputab tirts pead. «Süda ei tuksu,» otsib ta Laura kaelalt pulssi. «Nüüd võtan Laural ninast ja lõuast kinni …» – «Miks tuleb ninast kinni võtta?» – «Et hing välja ei läheks.» Elustada tuleb nii kaua, kuni keegi appi tuleb. Abi kutsumiseks karjutakse kõva häälega. Laura on õnneks beebinukk. Temale jaksavad lapsed kunstlikku hingamist teha küll. Kaks hingamist, 15 vajutust.