Guugeldamine on paljude firmade, koolijuhtide ja riigiametite kaadritöötajate igapäevatöö osa. Meie kohta hangitakse ja omatakse infot enne reaalses elus kohtumist ja see võib mõjutada meie tulevikku nii heas kui ka halvas mõttes.
Koolides tehtavad referaadid ja uurimistööd on autoriteosed ning nende kirjutamine omaette teadus. Õpetajat, kes oma ainet puudutavate materjalidega internetis tuttav pole, on kerge petta. Sellistele õpetajatele esitavad õpilased teiste autorite referaate ja isegi uurimistöid ning on seeläbi vargad. Nõuetekohast viitamist teise autori materjalide kasutamisel tuleb õpetada nii õpilastele kui ka õpetajatele. Plagiaati suhtutakse paljudes koolides endiselt liiga leebelt ja ka osa õpetajaid kasutab tunnis teiste õpetajate materjale neile korralikult viitamata.
Internetist muusika ja mängude tasuta allalaadimine on väga levinud ning pole laste arvates mingi kuritegu. Ainuke probleem, mis nende meelest sellega kaasneda võib, on viirused.
Piltide internetti riputamisel kehtib nõue, et selleks tuleb küsida kõigi pildil olevate inimeste luba (alla 14-aastaste laste puhul lapsevanema luba). Ka selle reegli vastu eksitakse massiliselt.
Kõige selle taustal teeb murelikuks laste, lastevanemate ja õpetajate oskamatus oma nutiseadmeid paroolide ja viirusetõrjeprogrammidega kaitsta.
Privaatsus ja veel kord privaatsus
Minu meelest kõnetasid lapsi ja lapsevanemaid kõige enam küberkiusamist, netiahistamist ja muud ahistamist puudutavad teemad. Paljud õpilased ja täiskasvanud olid internetis sellega kokku puutunud. Hea, et meie programmis leidus õpetussõnu sellistes olukordades käitumiseks ja lapsed said kinnitust, et iga tegu internetis jätab jälje. Ikka ja jälle vajab kordamist, et privaatseid andmeid veebis jagada ei tohi. Nii on võimalik ennast ohtude eest paremini kaitsta.