Siis potsatas kirjakasti tuttava levitaja sõnum: «Loodetavasti on homsel esikaanel «Mandariinid» ja selle Kuldgloobuse nominatsioon?»
Helistasin produtsent Ivo Feldile, kes ütles, et jah, ta sai ka just teada. Et Zaza (Urušadze - filmi režissöör) helistas ja röökis rõõmust telefonitorusse, nagu grusiinidega ikka juhtub, kui nad hoogu lähevad. Ja lisas: «Ma olen pahv.» See lause sai kohe Postimehe võrguväljaande vahendusel klassikaks.
Felt on muidu ka hea huumorisoonega. Teisiti ei saagi filmi teha, veel enam seda esitleda. Koos Zaza Urušadzega moodustavad nad sümpaatse, ühel lainepikkusel oleva opera buffa-paari: üks pikk ja teine lühike, kiilakad mõlemad. Novembris tuuritasid nad nõnda mitu nädalat Los Angeleses, näitasid Hollywoodi pressile, gildide ja filmiakadeemia liikmetele oma filmi ja muudkui «vahutasid», nagu Felt ise ütleb.
Isegi talle oli selline olukord harjumatu. Aga teisiti ei saa - seal maal käib see mängureeglite juurde. Täpi paneb heale filmile ikkagi reklaamikampaania, kuhu panustatakse kümneid kui mitte sadu tuhandeid eurosid, vastasel korral jääb ühele Oscari konkurentsis püsida tahtvale väikesele filmimaale vaid oma linateose esitamise sümboolne au.
Felt on võtnud nõuks minna lõpuni – esimest korda Eesti filmi ajaloos. «Nendele vanadele armastuskirjadele» paar aastakümmet tagasi reklaami ei tehtud, ometi olevat see jõudnud kuuldavasti nominendi staatusele üsna lähedale.
Põhjuseid, miks sedapuhku asi tõsisemalt on ette võetud, loeb ta üles neli: 1. Usutavasti on film üle keskmise hea. 2. Kaasa aitab sõja ja sõjaohu pitserit kandev poliitiline olukord - nii paradoksaalselt kui see ka ei kõlaks. 3. Põhja-Ameerikas on tänu arvukatele festivalilinastustele tekkinud filmi ümber positiivne foon. 4. PR-agentuur, kes reklaamikampaaniat korraldab, on oma ala proff, aidanud viimastel aastatel iga kord kellegi nominatsioonini.