Mida arvate jutust, et magistritasemel lasteaiaõpetajad on ülekvalifitseeritud?
Mida väiksem laps, seda kiiremini ta õpib ja seda targem peab olema õpetaja, kes arengut suunab. Alushariduse õpetajate kvalifikatsioon tõuseb järjest kogu maailmas.
Arvan, et kui teised õpetajad saavad magistritaseme, siis peaksid selle saama ka alushariduse õpetajad, kuid meie majanduslik võimekus ei luba seda praegu. Mõnes riigis, näiteks Prantsusmaal, Itaalias ja Hollandis, nõutakse ka alushariduse õpetajalt magistritaset.
Kui inimese areng on nagu püramiid, siis alusharidus on püramiidi kõige laiem osa. See peab olema kõige tugevam, laiapõhjalisem, et ülemine osa uppi ei lendaks.
Kas võiks olla praegusest rohkem lasteaedu erivajadustega lastele?
Erivajadustega lastel peab olema võimalus suhelda lastega, kellel ei ole erivajadusi, ja vastupidi, et lapsed oleksid eluks paremini ette valmistatud.
Erivajadustega laste maju on väga vähe alles. Vanasti oli erilasteaedu ja ka erirühmi palju rohkem. Praegu on palju sobitusrühmi. Raskema puudega laps vajab kindlasti individuaalset abistajat, tugispetsialiste aga ei jätku. See on imekspandav, sest logopeede ja eripedagooge on Tartus ette valmistatud 1968. aastast. Neid peaks olema tuhandeid. Ilmselt väga paljud ei tööta õpitud erialal.
Kas peaks siis olema kohustus töötada õpitud erialal?
Ma arvan, et see polekski nii halb mõte. Kui inimene on saanud riigilt hariduse, peaks ta riigile ka midagi tagasi andma. Vähemalt mingi aja võiks töötada õpitud erialal. Kui see töö talle ei sobi, tekib küsimus, kas me oleme õiged üliõpilased valinud. Alushariduses on kogu aeg soovijaid rohkem, kui suudame vastu võtta. Näiteks möödunud aastal olime Tallinna ülikoolis konkursi poolest kolmandal või neljandal kohal. Meil kandideeris neli-viis inimest kohale.