Selles kaasuses kvalifitseeris riigikohus inimeste kaebeõiguse paremaks tagamiseks määruse üksikaktiks ning tunnistas seadusesätte selle osa, mis volitas valitsust andma määrust, põhiseadusvastaseks. Samas ütles riigikohus lisaselgitustes, et vahel võib seadusandja siiski anda sisult üksikakti ka määrusena, kui määruse andmisel arvestada rohkem inimeste menetluslike õigustega ja tagada vaidlustamisvõimalus.
Selline terminimaagia ja segadus on koormav. Näiteks uued Tallinna plaanitavad alkoholimüügi piirangud: pühapäevane müügikeeld on kehtestatud üksikaktiga, müügipinna ruutmeetrite piirangu kehtestab linn ilmselt üldaktiga. Ettevõtjate õigusi mõjutavad need piirangud ühtemoodi. Kelle poole peavad nad oma õiguste kaitseks pöörduma – kas õiguskantsleri, halduskohtu või mõlema poole? Kõige kurvem ongi see, et inimesed ja ettevõtjad peavad tihti raiskama aega ja raha selleks, et vaielda kohtuga, kas nad on toonud oma vaidluse õige kohtu ette. Sisuline õiguslik probleem on justkui teisejärguline, esmatähtis on vaielda selle üle, kas vaidlus toimub õiges kohas. Kedagi ei näi huvitavat see, et päris probleemi lahendus viibib seetõttu vahel aastaid.
Kas võiks võtta suuna sellele, et õigusakti vaidlustamisel lähtume õigusakti pealkirjast? Kui selle pealkirjas on «määrus» või «seadus», siis isik seda halduskohtus otse vaidlustada ei saa. Seevastu kõik käskkirjad, korraldused jms üksikaktid oleksid halduskohtus vaidlustatavad. See eeldaks väga kvaliteetset õigusloomet. Teine lähenemine, mida ma ise toetan, on niisugune, et olenemata sellest, millist liiki õigusakti isik halduskohtus vaidlustab, võtab kohus selle menetlusse, kui asjas esineb sisuline probleem. Sellel lähenemisel on kindlasti puudusi, kuid selle rakendamisel saaks sisulised vaidlused kohtus lahenduse mõistliku aja jooksul. Seda nõuab põhiseadus.