Huvitav aga, kust oleks lapsed pidanud teada saama, et mardipäev on olemas? Võib-olla vanemad või vanavanemad ütlesid? Või räägiti koolis? Ma loodan, sest kui nad oma harjumuspärased infokanalid lahti tegid, vaatasid sealt küll kindlasti vastu ainult halloviinid. Minu Facebook, Instagram ja Youtube olid küll sel ajal pigem hambuliste kõrvitsate kui tahmaste takukollide nägu. Ja kaubanduskeskused ka.
Halloviinid elavad võrgus ja kaubanduskeskuses, mardisandid elavad vanades raamatutes. Kui nüüd küsida, kas lapsed veedavad aega pigem võrgus ja kaubanduskeskuses või vanades raamatutes, hakkab paistma paratamatu järeldus, et laste ja mardisantide teed ei saagi nii väga lihtsalt ristuda. Mardisandid ei ole tiigrihüpet veel teinud ja lapsed ei loe raamatuid.
Aga asi pole mitte ainult kõrvitsates, vaid meie kommetes ja tavades laiemalt. Võtame näiteks toidu. Google’i otsimootor teab Eesti toitudest küll palju, Youtube see-eest peaaegu mitte midagi. «Seapraad hapukapsaga» annab Youtube’is null vastet. Mõne lihtsalt seaprae siiski leiab. Lihapirukate ja mannavahuga näiteks on täitsa kehvad lood. Õnneks on seal siiski olemas mulgipuder ja sült. Google’i otsimootori tähtsus ajas väheneb, sotsiaalvõrgustike ja Youtube’i-laadsete oma suureneb. Paar nädalat tagasi kirjutas Postimees, et riigikantselei soovib Eesti lipule oma mobiilirakendust ehk äppi, mis tutvustaks inimestele interaktiivselt Eesti lipu kasutamise korda. Peamine eesmärk rakenduse loomisel oleks jõuda võimalikult laia tarbijaskonnani, et teavitustöö oleks tõhus, seisis artiklis.