1720. aastal South Sea Company läbisurutud nn mulliseaduse järgi nõudis aktsiaseltsi asutamine parlamendi eriluba. Kui 1830. aastate raudteebuum nõudlust kapitali järele hüppeliselt suurendas, muutus selline asjakorraldus ebapraktiliseks ning 1844. aastal vastuvõetud seaduse järgi nõuti aktsiaseltsina organiseeritud äriühingutelt üksnes registreerimist. Piiratud vastutuse säte pidi aga ootama veel üle kümne aasta, alles pärast 1855. aastat kerkis osanike ja kreeditoride vahele juriidilisest isikust kaitsevall. Gilberti ja Sullivani tsiteeritud 1862. aasta kompaniide seadus võttis tolleks ajaks tehtud uuendused kokku ja laiendas piiratud vastutuse põhimõtte ka kindlustusettevõtetele.
Piiratud vastutuse printsiibi vaevarikkas võidus mängisid peale raudteede ja teiste suurehitiste rolli ka sotsiaalpoliitilised kaalutlused. Nii liberaalid kui kristlikud sotsialistid nägid aktsiaseltsides vahendit vaeste elujärje edendamiseks ja klassikonflikti mahendamiseks. Moodsa äriühingu sünd ei ole seega kaugeltki üksnes tehnoloogilise edukäigu iseeneslik tagajärg, vaid vähemalt samavõrd ka poliitilise lehmakauplemise tulemus. Küsimus, kas eraõiguslikul ettevõttel on peale aktsionäride rikastamise ja maksude tasumise veel laiemaid ühiskondlikke funktsioone, ei ole aga järgneva pooleteise sajandi jooksul oma aktuaalsusest midagi kaotanud.
Anglosaksi kapitalismis, kuhu maailm 20. sajandi lõpus vasakpoolsete õuduseks en masse langeda ähvardas, on läbi aegade rõhutatud ettevõtete autonoomsust ja selle osanike huvide primaarsust. Neoliberaalse ajastu heeroldite märksõnadeks olid erastamine, reeglikoorma vähendamine, vabakaubandus ja kokkurullitud avalik sfäär. Selle kurja õpetuse tagajärjeks oli Noam Chomsky sõnul kasumit inimestest ettepoole asetav häbiväärne süsteem.