Paragrahv 32: «Hädaohus oleva lapse toimetamine ohututesse tingimustesse». Väga hea, väga ilus! Aga vaadake, mis lause teil siin on: «Hädaohus olevat last tuleb viivitamata abistada,» nõus, «ning likvideerida selleks lapse elu või tervist ohtu seadnud olukord.» Nii. Ja kui selleks on näiteks kokkuvarisemisohus maja, siis mida te pakute likvideerida? Ma saan aru, et te tahate olukorda likvideerida, aga tekstist tuleb ju välja, et te tahate selle maja likvideerida. Mis raha eest? Kes otsuseid hakkab vastu võtma?
Mis siis veel? Vot see lause: «Kui tal on alust arvata, ...» see on teisest küsimusest, mis ma komisjonipoolsele ettekandjale esitasin, ja sain vastuse. Ma tsiteerin [eelnõu kaitsnud sotsiaalkomisjoni liiget - toim] proua Kagarovat: «Ma olen veendunud, et seda kasutatakse viimsel võimalusel.» Me ei tohi lähtuda veendumustest. Ma ei taha, et kui politseinik mind maantee peal peatab, siis ta lähtub oma veendumustest, mitte seadusest. Ma tahan, et kohtunik lähtuks seadusest, mitte oma veendumustest. See ei lohuta mind, inimesed on inimesed. Sedasama võiks öelda suvalise inimese kohta, siis poleks meil mingit politsei- ja kohtusüsteemi, keegi ei rikuks seadust. Kuidas saab üldse niiviisi rääkida?
Ma ei tea, lugupeetud kolleegid, põhimõtteliselt nagu poleks vastu, lastekaitseseadust tõenäoliselt on vaja muuta ja on vaja sellest teha praktiliselt teostatav dokument. Aga see ei tähenda, et nui neljaks, kui endine minister seda nii väga soovib – sest see on tema lapsuke siin meil laua peal, eks ju –, siis me peaksime selle vastu võtma. Isegi kui me katkestame, siis ma loodan, et leiate endas jõudu seda katkestada ja selle seadusega edasi töötada.