Eesti keeles me räägime elukutsetest. Ajalooliselt on selle taga religioosne arusaam sellest, et inimene on jumalikult kutsutud ja seatud mingit kindlat tööd tegema. Kogu elu: kutse/kutsumus on selline. Majandusliku arengu stabiilsuse perioodidel võib niisugune vaatenurk olla põhjendatud – ühte tööd tuleb teha kaua. Viimastel aastatel aga kohtab hariduspoliitilistes tekstides üha enam osutusi, et töökohtadel nõutavad oskused ja teadmised on kiiresti muutuvad ning valmis tuleb olla pidevateks muutusteks. Kutse kogu eluks näib olevat jäänud ajalukku.
Kõrgkooli ja eriala vahetus ei pruugi negatiivselt kajastuda järgnevas tööhõives. Sylke Schnepf (Southamptoni ülikool, Ühendkuningriik) on näidanud erinevate riikide andmetele toetudes, et kõrghariduse katkestanud tudengid pole järgnevalt tööalaselt halvemas positsioonis kui need, kelle õpingud on olnud järjepidevad. Samaväärsus võib tulla sellest, et oma vigadest, valearvestustest jms on suudetud õppida, mis kokkuvõttes on viinud mõistlikule lahendusele tööjõuturul.
Kui silmas pidada Eestit, siis viimasel kahekümnel aastal on kõrgkooli lõpetajaid olnud ligikaudu sama palju kui katkestajaid. Tabelis on esitatud statistikaameti andmed Eesti kõrgkoolide bakalaureuseõppesse vastuvõetute, õpingud katkestanud ja kraadi omandanud üliõpilaste kohta. Tabelis esitatud arvud on mõeldud ainult üldtendentsi illustreerimiseks. Nii vastuvõtt, katkestamine kui lõpetamine toimuvad tegelikult erineval ajal. Suured vastuvõetute arvud peidavad endas fakti, et õppima asutakse korduvalt ja korduvalt. Ja katkestamine ei tähenda, et uuesti ei proovita ning et üldse lõpuni ei jõutagi. Kui asuda seisukohale, et iga vastuvõetud tudeng peab saama diplomi, võib olukorda pidada dramaatiliseks ja põhjused näivad olevat selged: valesti valitud eriala, kehv õpihuvi, rahanappus, halb õppetöö kvaliteet, hoolimatus tudengite suhtes jne.