Selleks, et ehitada nüüdisaegsed, mugavad ja efektiivselt töötavad parvlaevad mandri ning Saaremaa ja Hiiumaa vahel ühenduse pidamiseks, on vaja kogemustega spetsialistidest meeskonda, tehnoloogiaid, hästi läbimõeldud projekti ning ladusat suhtlust tellijaga.
Just nii me toimisimegi siis, kui hakkasime 2007. aastal ehitama parvlaevu Muhumaa, Saaremaa ja Hiiumaa.
Juba ainuüksi uurimistööd kestsid seitse kuud. Ehituse ajal olid laevaehitajad ja tellija tehniline personal pidevas suhtluses – just selleks, et arvestada nende inimeste vajadusi, kes hakkavad tulevastel parvlaevadel tööle. Esimene parvlaev – Muhumaa – anti tellijale üle 2010. aastal, viimane – Hiiumaa – 2011. aastal. Niipea kui parvlaevad jõudsid sihtsadamasse, läksid need kohe liinile. Laevad mahutavad kuni 160 sõiduautot ja 600 reisijat.
Parvlaevad on omamoodi unikaalsed: need on kohandatud väikeste sügavuste jaoks, on hea jääklassiga ja suure mahutavusega.
Parvlaevade tehniline võimekus võimaldab neil sõita ka talvel, need ei vaja eraldi jäämurdjaid ega puksiirlaevu. Need laevad on suuremad ja mahutavad rohkem kui eelnevad parvlaevad, kuid tarbivad 30 protsenti vähem kütust ja on tunduvalt kiiremad.
Teisisõnu, parvlaevad on unikaalsed juba sellepärast, et need projekteeriti spetsiaalselt meie geograafilisi ja kliimaolusid silmas pidades.
Parvlaevadel on ka teisi omadusi, mis on kõigile nähtavad. Näiteks kahesuunaline liiklus – laeva pole vaja pöörata. See lühendab oluliselt reisijate sadamas viibimise ning kokkuvõttes ka terve reisi aega. Sellist klassi reisilaevadena täidavad need rangemaid ohutusreegleid ja reisijate nõudmisi suuremate mugavuste järele. Mida maksab aga ainuüksi võimalus ohutult veeta kogu reisi aeg avatud ülatekil!