Millist sündmust pidada 8 sajandi taguses ajaloos kristlikus ja ka kiriklikus tähenduses kõige olulisemaks? Kas valida daatumiks aasta 1186, 1201 või 1215 on selgelt kokkuleppeline ja kokku leppida saab, kui on tahet teineteist vastastikku austada. Eesti kristlaste jaoks on see ka kristliku oikumeenia küsimus ja seda on Eesti Kirikute Nõukogu Maarjamaa teema-aastat planeerides just teinudki. Märkusena tasub mainida, et võimalikke aastaarve on rohkemgi, kuid liigse poleemika vältimiseks neid siinkohal ei maini. Kiriklikult mõeldes on täiesti arusaadav, et sümbolaasta kinnitusena kasutatakse selle aja kiriku kõige kõrgemat viidet, ehk paavsti sõnu. Just need sõnad kinnitavad kõige kõrgemal tasandil, et meie alasid nimetati Maarjamaaks. Ei julgeks küll keskaegses skolastilises sõnade olulisuse maailmapildis väita, et paavst Innocentius III poolt Lateraani kirikukogul 1215 aastal öeldud sõnad olid lihtsalt viisakuste vahetamine. Küllap olid tolle aja vastutajad teadlikud nende sõnade kaalukusest ning said neid väljendada vaid kindla aluse olemaolul. Kui meieni ei ole säilinud algset Maarjamaaks pühitsemise daatumit, siis peamegi kasutama järgmist võimalikku kõrgeima autoriteediga daatumit ja seda on ka tehtud. Sõnade kaalukust mõistame ehk kõige paremini taas paralleelina tänapäeva. Pangem tähele kui kiivalt väldivad lääne suurvõimud Krimmi ja Ida-Ukraina sündmuste kirjeldamisel kasutamast sõna sõda. Sekkumine, osalemine jms. on lubatav, kuid sõjast rääkida ei taheta, sest sellel on konkreetsed implikatsioonid. Julgen väita, et keskaegses kiriklikus skolastilises maailmapildis oli mõtete sõnastamisel isegi suurem kaal kui tänapäeval.