Veel ei ole üks kohtukaasus lõpulegi jõudnud, kui juba uus pretsedent koorumas. Nimelt on oma endist nooremat kolleegi ebaseadusliku eraviisilise jälitustegevusele ja sõnumisaladuse rikkumisele õhutanud Keskerakonna peasekretär ja riigikogu liige Priit Toobal astunud järjekordse sammu sigatsemise suunas. Sigatsemisele viidates võib juhtuda, et Toobal talle omasel viisil probleemkohast hälbib ning asub süüdistusele sõnavara kasutamises ja isiklikus solvamises. Sama tegi ta ka paari päeva eest, kui taotles erakondade rahastamise järelevalve komisjoni esimehe Ardo Ojasalu ja aseesimehe Kaarel Tarandi komisjonist tagasikutsumist, kuna viimased olla komisjoni siselistis Toobalit ja tema nooremat kolleegi - Siret Kotkat - solvanud, mida tagasikutsumisele taotlejad tõlgendavad erakondliku erapoolikusena.
Asja pikantsus seisneb selles, et Toobalil, kes ei ole nimetatud komisjoni liige, võib olla juurdepääs ERJK listi kirjavahetusele sama vähe nagu Hannes Rummu kirjadele omal ajal. Mis ühtlasi tähendab ka seda, et ta ei tohiks mitte kuidagi teada, kuidas komisjoni tööd juhitakse ning seega ka nõuda, et Tarand ja Ojasalu välja vahetataks. Kas komisjonisisese kirjavahetuse kolmandatele isikutele edastanud komisjoni liige tegi seda teadlikult head tava rikkudes, jääb lahtiseks. Küsimus ei olegi kirjades soperdamise, alatute võtete ja hea tava rikkumise kui Toobali personaalprobleemis, vaid laiemas juriidilises ja eetilises käitumisviisis, mis seab kahtluse alla riigivõimu esindajate usaldusväärsuse ja tõstatab julgeolekualase turvatunde küsimuse.
Esiteks sätestab juba erakonnaseadus, et komisjoni liikmed peavad hoidma saladuses komisjoni töö käigus neile avaldatud informatsiooni, mis ei kuulu nimetatud seaduse alusel avalikustamisele. Ilmselt ei pea märkima nii Herman Simmi kui hiljutiste sündmuste valguses, kui tundlik on riigikaitsega seotud informatsioon ning kui saatusliku iseloomuga selle võimalik lekkimine või tahtlik lekitamine.