Teiseks peab riik seadma selge fookuse riiklike toetuste (nt tehnoloogiaarenduskeskused, klastrid, eksporditoetused) jagamises – eelistada ja arendada tuleb tehnoloogiapõhise tootearendusega tegelevaid ettevõtteid, idufirmasid ja projekte. Riik peab andma ettevõtjatele selge signaali: riiklikku tuge saab tootearendus.
Kolmandaks tuleb hakata intensiivsemalt välja õpetama tootejuhtimise ja -arenduse ning rahvusvahelise turunduse ja müügispetsialiste. Nii IKT-sektoris kui ka laiemalt on nendest inimestest Eestis väga suur puudus. Neid kompetentse tuleb hakata intensiivselt arendama ülikoolides ning kiirema majandusliku efekti saavutamiseks ettevõtlusinkubaatorites ja -kiirendites.
Selge on ka see, et muudatuste läbiviimiseks napib Eestis inimesi. Seega, neljandaks tuleb väga erinevates valdkondades soodustada välismaiste kogemustega ekspertide kaasamist. Riik saab näiteks veelgi lihtsustada välismaise eksperttööjõu kasutamise reegleid ja toetada EASi ning teiste struktuuride (nt ettevõtlusinkubaatorid) kaudu ettevõtetel ekspertide kaasamist tootearenduseks ja rahvusvahelise müügi- ning turundussüsteemide loomiseks.
Kui Eesti suudab läbi viia selge muudatuse eri valdkondade spetsialistide ja juhtide tehnoloogiateadlikkuse parandamises, suunata riiklikud tugimeetmed fookustatult suurema lisandväärtusega ettevõtluse tekkeks, teha muudatusi haridus- ja immigratsioonipoliitikas, on täiesti reaalne, et Eesti IKT-sektor möödub kümne aasta jooksul ELi tootlikkuse tasemest ning ühtlasi aitab see areng vältida ka Eesti ääremaastumist.