Reedel ilmuvast Õpetajate Lehest saab lugeda:
Reedel Õpetajate Lehes: võõrsilt tagasi kodumaale, venekeelne kool PISA testis, suhtlemisest lapsevanematega
Mida kujutab endast riigikaitsegümnaasium?
6. septembril jõudis meediasse Reformierakonna ettepanek rajada Eestisse riigikaitsegümnaasium. Pressiteates märgiti, et sellest saab eliitkool, kus hakatakse õpetama praktilisi sõjalisi aineid, arendama õpilaste koostööoskusi ja liidriomadusi. Juba järgmisel päeval pakuti uue kooli asupaigaks Tartut, aga ka Elvat jt. Miks on riigikaitsegümnaasiumi üldse vaja ja kuidas ta toimima hakkab, selgitab Reformierakonna liige, Tartu linnapea Urmas Klaas.
Suhtlemine lapsevanemaga vajab praktikat
«Et tuua vanemad koolile veelgi lähemale, võiks neil lubada kasutada kooli ruume (arvutiklassi, võimlat, raamatukogu). Toetudes taas enda kogemusele, võin öelda, et vanemaid on ühest äärmusest teise. Ühed vanemad ainult korraldaksid ja teeksid, teised jõuavad kooli heal juhul kord aastas,» kirjutab Mart Reiniku kooli õpetaja Tuuli Hiiesalu.
Eesti venekeelne kool on Venemaa koolist parem
Eesti venekeelsete koolide PISA testi tulemused on kehvemad kui eestikeelsetes, kuid paremad kui Venemaa koolides, kirjutab Ago Gaškov.
Et erikooli õpetaja ei jääks jänni
Kuue erikooli töötajad õpivad kahe aasta jooksul maailmas tunnustatud sekkumisprogrammide nippe, mis aitavad senisest paremini toime tulla käitumisprobleemidega lastega ning verbaalse ja füüsilise vägivallaga.
Võõrsilt tagasi kodumaale kooli
Üha enam leiavad õpetajad uue õppeaasta algul klassist Eestisse tagasi pöördunud perede lapsi. Naastakse, sest vanemad usaldavad meie haridussüsteemi rohkem.
Miks ja kuidas säästa raha?
«Kuidas rikkaks saada?» rubriigis kirjutab investor Jaak Roosaare sellest, miks ja kuidas säästa raha.
Kuidas teha tööjuhist ehitusplatsi võtmeisik?
Üks võimalusi ehitussektori madala tööviljakusega võidelda on oskustööliste ja tööjuhtide praegusest täpsem tööjaotus, kirjutab Tallinna tehnikakõrgkooli lektor, Eesti ehitusettevõtete liidu kutsekomisjoni liige Enn Tammaru. Meie tööjuhtide praktilised tööoskused jätavad tihti aga soovida. Head akadeemilised teadmised ei korva konkreetse praktilise töö tegemiseks vajalike oskuste puudumist.
Õppejõu ja üliõpilase rollid: samast või erinevast ooperist?
TÜ majandusteaduskonna juhtimise õppetooli uurimisgrupp (Anne Reino, Maaja Vadi, Anne Aidla) tutvustab uuringut, mille eesmärk oli selgitada välja õppejõudude ja üliõpilaste rolliootused ning -kujutlused. Õpetamise juures on rõhuasetus meelelahutusliku poole suunas kaldu, mis tekitab küsimusi üliõpilase enda rollist õppimisprotsessis ning viitab sellele, et üliõpilane asub justkui mugavustsoonis (kus õppejõud ilmselt lasevad tal olla). Kliendisuhte eeldamine üliõpilase-õppejõu suhtes pole sugugi erandlik ning näiteks vastutulelikkust ja paindlikkust peetakse olulisemaks kui nõudlikkust.
Kuusalu vallas enam lasteaiajärjekorda pole
Eelmise nädala alguses avas uksed Kiiu Kiigepõnni lasteaed Kuusalu vallas. Ehkki mõnes ruumis ehitus- ja viimistlustööd veel käivad, said lapsed ja õpetajad 8. septembril tööd alustada. Tänu Kiiu Kiigepõnni lasteaia valmimisele ei ole Kuusalu vallas enam lasteaiajärjekorda. Lasteaiakohti on puudu kõige kiiremini kasvavates omavalitsustes.
Lastekirjanduse keskus uuris ja pani kaante vahele taasiseseisvumisaja lastekirjanduse
Raamatuküljel tuleb juttu verivärskest lastekirjanduse kogumikust, mis võiks huvi pakkuda nii õpetajatele, tudengitele kui ka lapsevanematele. Pilgu heidame ka möödunud kirjanduslaadale.
Nähes valgust ja värvilaike
Lavastaja Jaanika Juhanson lõi Põhja-Eesti pimedate ühingu teatri Terateater. «Kurb, et arvatakse, nagu puudutaks puuetega inimeste teema ainult puuetega inimesi endid. See peaks puudutama meid kõiki, et ühiskonnas hakataks erivajadustega inimesi rohkem märkama,» rõhutab lavastaja.
Kunstiõpetuse ülesandeid DBAE-st lähtudes
Elis Metsa magistritöö «DBAE olemus ja rakendamine. Näitlikud ülesanded gümnaasiumiastmele» sisaldab näitlikke ülesandeid distsipliinipõhise kunstihariduse rakendamise ja 2011. aastal vastu võetud gümnaasiumi kunstiõpetuse ainekava kohta.