Inimene suudab korraga jälgida mitut liikuvat objekti, kuid senise teaduskirjanduse põhjal ei ületa operatiivmälus hoitavate objektide arv üldjuhul kümmet. Sündmused, mis toimuvad kiiremini kui kuuekümnendiksekund, jäävad teadvustamata, inimteadvuse piirest väljapoole.
Mainitud omadustega varustatuna tajubki maailma inimene, kelle käsutuses on üksnes üksikud piiratud teabega kaadrid. Meeleheitega, mille sünnitab suutmatus tajuda universumit ilma piiranguteta, võib seletada mõistetava inimliku hirmu teket tundmatu ees. Teabenappuse ja hirmu probleemi ei suuda lahendada fantaasia, mis loob puuduva informatsiooni. Selle probleemi lahendab usk, veendumus selles, et asenduv, väljastpoolt imporditav teave vastab maailma tegelikule palgele. Kas inimene usuks üldse millessegi, kui ei kardaks?
Öeldakse, et leidub usaldusväärseid massiteabevahendeid. Usutegur, mis selitub isikliku maailmapildi loomise käigus, muudab mõttetuks küsimuse, millist kanalit pidada propagandaks, millist aga mitte. Maailmas, mis on üleküllastunud infost, mida meid ajendab tarbima hirm tundmatu ees, võib propagandaks pidada absoluutselt kõike. Usutegurit tugevdab ääretult avar eneseprogrammeerimise arsenal: internetiajastul on teabeallikate hulk nii suur, et seda piiravad juba vastuvõtmise enda piirid.
Teabekanali valimine käib käsikäes usutunnistusega. Usk kõigekõrgemasse võimaldab tajuda seda, mida mõistetakse sõna «kõigekõrgem» all. Inimese taju läbib veendumuste prisma. Veendumused sunnivad peale tõendite otsingu enda õigustamiseks, mitte vastupidi. Veendumused, nagu ideaalid enamasti, annavad hetkeks võimaluse pöörata pilgu ebatäiuslikult maailmalt.
Vaadelda midagi otse, ilma arvamuste, veendumuste, see tähendab sümbolite vahenduseta, on inimesel äärmiselt keeruline. Seda raskendab seegi, et meie aju kontrollib ja korrigeerib seda vähestki teavet välismaailmast, mida meeleorganid suudavad fikseerida. Ekslikuks tunnistatud ja segadusse ajavad signaalid filtreeritakse välja teadvusele märkamata. Hirm tundmatu ees tähendab hirmu eksida.