Ministri meeskond oli ta ilmselt hästi ette valmistanud. Enam pole karta, et majandusminister teataks riikliku lennufirma pankrotist, nagu see kevadel juhtus. Sõnad on selged.
Vahemärkusena, kui keegi pole uudiseid jälginud: esmaspäeval lõpeb konkurss, kuhu võivad pakkumusi teha firmad, kes tahaks kümme aastat Saaremaa ja Hiiumaa praamiliiklust korraldada. Ainus tõsiseltvõetav pakkuja pidi olema Saaremaa Laevakompanii. Teisipäeval aga saatis ettevõtte juht majandusministrile kirja, öeldes, et ei esita pakkumust, sest konkursi tingimused pole neile vastuvõetavad.
Kui see pole väljapressimine, siis mis see on? Jah, võib öelda, et see on oma õiguste eest seismine. Pakkumust tehes nõustutakse paratamatult seatud tingimustega. Kümneaastane leping on väga kallis ja seetõttu on arusaadav, et ettevõtja tahab kokku leppida õiglastes tingimustes. Paratamatult jätab see kiri aga mulje, et tegu on tingimuste dikteerimisega, ähvardusega, et konkurss kukub läbi, kui te ei tee nii, nagu soovime.
Leedo firma kiri oli ootamatu ka seetõttu, et parvlaevaleping oleks Saaremaa Laevakompaniile läinud niikuinii. Pärast valitsuse otsust, et riik ei hakka ise praame ostma, vaid korraldab konkursi firmade vahel, kel mandri ja saarte vahel sõitmiseks sobivad alused olemas, oli selge, et sellise konkursi saab võita vaid Leedo firma. Ühelgi teisel firmal ei ole sobivaid praame ja ükski teine firma ei hakka ehku peale neid ka ehitama. Nii suure tellimuse saaks laevaehitajale anda vaid siis, kui leping taskus. Aga sellest oli veel vähe, et uus kümneaastane leping on nagunii kindel, tuli ka oma jõudu näidata.