Uwe Gnadenteich: kannatame. Aga mille nimel?

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uwe Gnadenteich.
Uwe Gnadenteich. Foto: Mihkel Maripuu

Ülemiste liiklussõlme ehitamise ajal räägiti kogu aeg: kannatage ajutised kitsendused ära, pärast on palju mugavam liigelda. Ja nii mõnigi asi läks tõepoolest tuntavalt paremaks.

Nüüd kostab linnaisade suust jälle seesama jutt: kannatage praegu ära, pärast on kõigil toredam sõita. Abilinnapea Taavi Aas lubas äsja, et juba 17. augustist hakkab olukord paranema. Kuigi tegelikkuses pol­e auto­juhtidel seekord käimas olevast hiiglaslikust teeremondist mingit õnne oodata. Pige­m vastupidi.

Pärast trammitee remondi lõppu jääb autodele Pärnu maanteel sõitmiseks varasemast märgatavalt vähem ruumi. Ja kino Kosmose ning Vabaduse väljaku vahele jääval Pärnu maantee lõigul kaotatakse ära kümned parkimiskohad. Kõik ikka selleks, et meil kõigil parem oleks. Ainult et paremat tulevikku ei oska hinnata ei Pärnu maanteel sõitvad autojuhid ega tänava ääres elavad või töötavad inimesed.

Niipea ei lähe midagi paremaks ka nende jaoks, kes olid harjunud näiteks rongiga Tondile sõitma ja sealt trammi peale istuma. Sest sel aastal tramm Tondile sõitma ei hakka. Tõsi, number kolm trammi asemel sõidab küll asendusbuss, aga rongijaamast selle peatusse jõudmiseks tuleb teha paras jalutuskäik. Mis ei ole meie kliimas mitte just alati tore ja tervislik.

Tähtis linnaametnik ütles omavahelises vestluses, et tema arvates poleks kolmandale trammiliinile üldse mingit asendusbussi vaja olnud, sest samal marsruudil sõidab piisavalt busse, mille täitumus võiks veidi parem olla. Asendusbussid pandi käiku vaid seetõttu, et «muidu tõuseb hirmus kisa».

Kopli trammiliinide sulgemisega oldi julgemad ning Kopli-Kadrioru liinile ei pandudki asendusbussi. Ilmselt leiti, et kisa on niigi juba nii palju, väike täiendav tänitamine ei loe siin enam midagi.

Tulles tagasi selle juurde, kas ja mis pärast suure remondiorgia lõppu paremaks võiks minna, jääb üle vaid õlgu kehitada. Loodetavasti lastakse autod 1. septembriks linnatänavatele jälle nii palju sõitma, et lapsed õigeks ajaks kooli jõuavad. Novembris peaks Tallinna jõudma esimene uus tramm, mida tuleb enne pikalt katsetada, kui sinna sõitjad sisse lastakse. Nii et ka kvalitatiivset hüpet trammiliikluses tuleb üsna tükk aega oodata, kuna trammid jõuavad Tallinna ühekaupa ja viimane neist saabub 2016. aasta märtsis.

See on võib-olla jälle hea hoopis seetõttu, et kui kõik uued trammid saabuksid enam-vähem korraga, nagu juhtus rongidega, siis korraldaksid linnaisad meile ühe linnasisese «Elroni», kus kõik asjad küll sõidavad, aga keegi ei saa aru, miks ja kuidas. Las tulevad pigem ühekaupa, siis on vähem võimalusi millegi untsu keeramiseks. Praegu jääb soovida vaid seda, et asjad ei läheks palju hullemaks, kui nad olid kevadel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles