Bluus on meie võib olla ainus võimalus, kuidas olla vastu. Vastu kõigele, millega tahetakse öelda midagi kindalt, tagasivõetamatut, graniiti raiutut. Ka seda ei tohi öelda, et Venemaa on selline. Just tuli telekast suurepärane film «Toru» ja režissöör ütles, et ta loodab, et Venemaa ei jää selliseks. Ka meil tuleb loota. Loota, et ka Eestimaa muutuks.
Aastaid tagasi olin ma tunnistajaks, kuidas B. B. King, vastuseks vihjele, nagu oleks Eric Clapton kuskil öelnud, et King on temalt õppinud, ütles, et nii see ju ongi ja et ei tasu selle üle üldse imestada, kui isad on kehvemad kui pojad. Ja veel ütles ta, et kogu muusika on hea ja et ta kuulab hea meelega ka räppi. Võib olla ta poleks nii öelnud, kui poleks olnud küsija nõmedat kindlust selles, et ainult bluus on hea.
Bluus on hea just sellega – armastusega. Ja sellega, et poliitikud peavad põlvitama, kui tahavad bluusilt autogrammi saada. Igal juhul tuleb olla alandlik. Nagu ka bluus ise on alandlik inimeste ees, kellel pole elus võib-olla kõige paremini läinud. Iga kummardus võimu poole on bluusis välistatud. Ma võin sellega veel kuidagi leppida, kui bluesman’il on kõik hambad suus või kui ta laulab ooperilaulja häälega või kui ta ei põegi vähki või kui tal pole (kunagi olnud) pohmelli, ent mitte ühelgi juhul sellega, kui ta mingi lurjusest limukaga koos lavale tükib.
Ja kui peaks juhtuma, et teid Haapsalu lossi väravatest sisse lastakse ja mädamuna kotist ei leita, siis tahaks loota, et teil õnnestub oma hinges säilitada absoluutne ükskõiksus. Sest enamat – valget tatti – pole väärt too tüüp, kelle nime ei taha suhu võtta, sest siis tekiks seal kõrb.