Muidugi peavadki lemmikloomad olema eelkõige omaniku vastutus, kes ise peaks selle eest hoolitsema, et loom saab kantud üleriigilisse registrisse, ning seda saab iga loomaomanik ka teha. Kuid praeguse asjade korralduse puhul on üsna mitu probleemi, mis siiski tähelepanu vajaksid.
Kõigepealt, praeguse korraldusega on lemmiklooma omanikule antud kaudselt võltskindlus, et looma kaotsimineku korral piisab tema leidmiseks, kui koer on kohalikku registrisse kantud. Kui omavalitsuse kasside ja koerte pidamise eeskiri nõuab looma kiibistamist ja registreerimist, on sellega ju justkui kõik vajalik tehtud. Sageli selgub alles siis, kui loom kaduma läheb, et tegelikult oleks lemmik tulnud arvele võtta ka teises ja kindluse mõttes ehk veel ka kolmandas kohas. Küll väiksem, aga siiski teatud segadus on ka kahe üleriigilise registriga (tegelikult on veel ka kolmas, samuti üleriiklik, aga see on mõeldud vaid tõuloomadele). Loomaga välismaale minnes ei pruugi piisata ka sellest, kui koer on ühes neist üleriigilistest kirjas – ta peab olema kirjas just selles õiges, mis on ühinenud Euroopa Liidu ülese registriga.
Teine probleem seondub tühja tööga, mida omavalitsusametnikud teevad. Eestis on üle saja sellise lemmikloomaregistri, mille pidamisest tegelikult suurt tulu ei ole ja mida vaid kombe pärast peetakse. Mõni omavalitsus on selle täitmisest ka loobunud, ehkki eeskirjad seda endiselt nõuavad.
See omakorda toob kaasa küsimuse reegli ja selle rikkumise üle: põhimõte, et eeskirjast kinni pidamise üle võib igaüks omatahtsi otsustada, ei anna ilmselt just head signaali rahvale, kes ametnike sellise teguviisi mudeliks võivad võtta. Kui võim ei täida eeskirju, miks peaks siis inimene – see küsimus on kerge tekkima.