Škoda oleks väga hea auto meie riigi teenindajatele, aga meie ministrid armastavad autodega praalida, kirjutab 22 aastat eraettevõtluses töötanud Toomas Laanpere Postimehe arvamusportaalis.
Toomas Laanpere: autode lummuses valitsejad
Uue iseseisvusaja algusaastail oli ühiskonnas kõik väga paigal. Nii värsked isamaalised valitsejad kui ka sinna seltskonda ennast sättinud, juba plaanimajanduse aegadest tuntud krapsakamad tegijad, sõitsid Mercedestega. Dressides ettevõtja tunnus oli muidugi BMW ja algaja kodumaine ettevõtja pingutas endale kuidagi Saksast mõne Ford Sierra või Volkswagen Golfi. See , et tihti olid ühel autol kolme auto geenid, edasiliikumist eriti ei seganud. Edasimüümist küll , kui üldse veel midagi müüa oli. Ja tänaval oli kõik selge, kes kellele teed pidi andma...
Tänapäeval pole valitsejate maitse enam nii tuimalt ettearvatav. Ametiga tulgu ikka Audi, BMW või siis põhjamaiselt karge iludus Volvo. Erilist võidukäiku on teinud muidugimõista linnamaasturi müüjad. Miks, seda pole ka raske mõista. Põhiliselt Tallinna keskne valitsemine ja ministeeriumide paigutus eeldab vaatamata tasuta transpordile siiski intensiivset üksteisel külas käimist, partei tubadest riigifirmade juhtimise alast nõu saamist, ka saavutustest ettekandmist. No ja siis muidugi kontsertidel, näitustel, konverentsi avamistel, suvilas, sõpradel Lõuna-Eestis külas jne käimist. Aga Tallinna teed, teate isegi, millised nad on.
Võin muidugi eksida, miks Robert Antropov Saaremaal Hummeriga müras. Samasugune mure sundis muuseas Keit Pentus-Rosimannust lisaks väga pingelisele ministritööle võtma juurde Autorollo postiljoni ameti. Ja ameti-Volvo vahetama väidetavalt luikvalge Audi Q5 vastu!
Siin peab tunnustama maksuminister Jürgen Ligi, kes hoidus libedale teele kaldumast. Korralik konservatiivne Mecedes 350, tagasillavedu(?) ja maksab mitte midagi, vaid ca 53 000 eurot. Ja ega nüüd kasinuses Savisaarele ka alla saa jääda. Oleme vana kooli mehed, näitame ettevõtjatele, kes kelle jaoks siin ilmas loodud on! Teistpidi võttes oleme teineteisele vajalikud. Pole ühte, siis pole ka teist vaja, hoiame kokku!
Aga need noored, oh neid tulipäid! Ei tea ise ka, mida lõpuks tahavad! Algul Subaru nelikvedu, nüüd ikkagi BMW, ei tea mis seal paremat on? Äkki veab viies ratas ka või? Hea, et Eesti nii armsalt käepärase suurusega juhtus. Oleks Liivi-, Läti-, Petseri- ja Ingerimaad kõik küljes olnud, käiks praegu kõva lennumasinate kokkuostmine!
Ajaloost on teada kunagise ministri Meelis Atoneni kaks positiivset tegu. Esiteks oli see, et ta valis era- ja ametisõitudeks Škoda - tõsi küll, Superbi, aga ikkagi Škoda! Teiseks taandas ta end (lõpuks ometi!!!) kõigist talle palka maksvatest riigifirmade nõukogudest! See oli protestiks Saaremaa praamiäri jätkumisele rohelise tule süüdanud kevadkollektsiooni tegevuse vastu. Muuseas, kas keegi teab, mitmest ministrist üldse midagi positiivset meenutada on? Ühe käe sõrmedest piisaks?
Lugupeetud valitud, valimatud, asendamatud jne valitsejad! Olete te üldse mõelnud, milleks te sinna üles nendesse uhketesse kabinettidesse kippusite? Või milleks teid sinna valitud on? Kas tõesti selleks, et saaksite rahuldada kõiki oma inimlikke kirgi ja vajadusi maksumaksja kulul ilma mingi vastutuseta riigi väga halvasti juhtimise eest?
Mul on ettepanek ja üleskutse: valitsejad Toompeani või sealt alates on meie riigi teenindajad. Škoda on väga hea auto meie teenindajatele. Kes ei soovi olla teenindaja, tulge ettevõtlusse. Seda alates maksuministrist! Peale kõikide maksude ülekandmist praalige niisama või uhkeldage autodega, sponsoreerige sporti, ostke haiglatele aparaate, pidage üleval maakoole, parteisid, laulukoore! Ning nautige täiega ettevõtjate «muretut põlve» ning rajult luksuslikku eluviisi! Näidake lõpuks ometi seda riigimehelikku mõtlemist!