Kuigi oma loogikalt üsna sarnased, on kõik kolm lepet siiski erinevad, ning erinevad saavad küllap olema ka nende rakendamisega seonduvad väljakutsed ja selle kiirus. Viimane on kindlasti tugevasti seotud riikide sisepoliitilise arenguga. Ukraina puhul on peatähelepanu endiselt Ida-Ukrainas toimuval, kuid samal ajal peab riik aega kaotamata asuma lepet ellu rakendama.
Moldova puhul koondub tähelepanu kindlasti sügisestele valimistele, aga ka korruptsioonivastasele võitlusele. Gruusia, kus valitseb suur sisepoliitiline konsensus euroatlantilise valiku küsimuses ning kus järgmised valimised on alles 2016. aastal, asub küllap teravdatud tähelepanu all valitsuse ja opositsiooni omavaheliste suhete osas.
Assotsiatsioonikriitikud on enamasti keskendunud reformiprotsessi kulukusele, mitte niivõrd sellega seonduvatele võimalustele. Samas on kõikide nende riikide näitajaid vaadates selge, et riikide majandused vajavad hädasti moderniseerimist ja ühiskonnad reformimist. Olgu näiteks toodud Eesti võrdlus Moldova ja Gruusiaga: kui NSV Liidu lagunedes olime oma näitajatelt üsna sarnased, siis 2013. aastal oli Eesti SKT per capita 19,031 USA dollarit, Gruusia ja Moldova näitajad võrdluseks aga vastavalt 3,604 dollarit ja 2,229 dollarit. Prognoosi kohaselt tõuseb Gruusia majanduskasv DCFTA eduka ellurakendamise puhul 4,3 protsenti ning Moldova puhul vastavalt 5,4 protsenti.
Tihti on Ukraina, Moldova ja Gruusia assotsiatsioonilepingute saagat võrreldud Kesk- ja Ida-Euroopa riikide eurointegratsiooniprotsessiga. Sarnasusi on kindlasti palju, samas näeme ka tohutuid erinevusi.
Meie puhul oli ELi valmisolek uustulnukaid vastu võtta suurem, ka ei seisnud teisel pool piiri Vene tankid. Sel ajal kui kogu maailm püüab tõlgendada Putini järgmist taktikalist käiku, ei ole Venemaa senine käitumine jätnud mingit kahtlust, et strateegiline eesmärk on takistada Ukraina, Moldova ja ka Gruusia demokratiseerumist ja moderniseerumist ehk seda, mis on täna allkirjastatavate assotsiatsioonilepingute peamine eesmärk.