• Kõik hakkavad siis salaalkoholi jooma
Lahja alkoholi puhul ei vasta see tõele. Esiteks ei ole lahjal alkoholil tõsiseltvõetavat salaturgu, teiseks on lahjad alkohoolsed joogid rohkem seotud reklaamidega kinnistatud kultuuriliste rituaalidega – naiste seltskond ei lähe nii lihtsalt siidrilt või veinilt üle viinale.
• Euroopas ei ole kusagil kehtestatud väga vähese erinevusega määra alkoholide aktsiisile.
Sellest ei ole midagi, sest Euroopas ei ole kusagil ka e-valitsust, e-valimisi ja alla kolmekümneseid ministreid. Me peame jääma kindlaks sellele, et vaatame Eesti olukorda ja lahendame Eestis Eesti probleeme, mitte ei püüa olla nagu Kreeka või Portugal. Kui me asjad perspektiivi paneme, siis maailma mõistes on Euroopa kõige rohkem alkoholi tarbiv ja sellest kõige suuremat kahju kannatav vananeva rahvastiku ja keeruliste krooniliste haigustega kontinent. Enamikus Euroopa riikides ei ole alkoholipoliitika ideaalne, vaid allub kohaliku ja globaalse alkoholitööstuse survele, ajaloolistele mustritele, kohalikele ilmastikutingimustele ning muudele faktoritele, mis on kokku kiiresti muutuvad eklektilised kompromissid. Eestil võib olla sellest midagi õppida, aga parem, kui need õppetunnid on välja valitud põhjalike võrdlevate teadusuuringute järgi.
• Kui makse tõstame, siis soomlased enam ei tule, turism kukub kokku ja majandus käib alla.
Ka Soome valitsus tõstab alkoholiaktsiise hea meelega, sest nende keskkonnas on see näidanud end tõhusa viisina rahvastiku tasemel kahjusid kontrollida. Alates Eesti liitumisest Euroopa Liiduga on Soome pidanud alkoholiaktsiise langetama, kuna Eestist tuuakse sisse päris palju. Soome valitsus on öelnud, et tõstaks alkoholiaktsiise kiiremini, kui Eesti neid tõstaks ning aeglustaks hinnavahe kasvu Soome ja Eesti alkoholi hindade vahel.
• Kui õlle aktsiis ja hind tõusevad, siis muudab see viina hinna võrreldes õllega odavamaks ja kõik hakkaksid viina jooma.
Väide ei vasta tõele – alkoholiühiku hind on viinas ka praegu oluliselt odavam kui õlles, siidris ja veinis. Kui inimesed teeksid oma alkoholivalikuid ainult hinnast lähtudes, siis jooksid kõik juba praegu ainult viina. Nii see siiski ei ole – üle poole meie etanoolist juuakse ära lahjas alkoholis, hoolimata etanooliühiku kõrgemast hinnast. Turusegmendid käituvad erinevalt, jookidel on erinev hinnaelastsus ja ka reklaam mõjutab seda, kui kallilt ollakse valmis eri jooke ostma.