Me räägime (ja ei räägi ka) iseendist, kes me varem võisime suure põllu üles künda, aga nüüd enam ei suuda. Kuhu küll see jõud on kadunud. Ja me räägime sellest, et kuidas küll saab nii olla, et poliitikud polegi nagu inimesed, ja et pole midagi, mis neid vaost välja viiks, ja et kui poliitik «Foorumis» alandlikult pastaka püsti tõstab ja sõna palub, et miks siis on selline tunne, et tegemist pole mitte lapsega, kes me kõik oleme olnud, vaid mitte-inimese või inimesega, kes suudab endast enamjagu inimlikku välja kraapida. (Sama asja pani ka William Blake imeks: «Mul on hale oma kaasmaalastest, kes jändavad poliitikaga. Saadikud alam- ja ülemkojas on minu arvates lollid. Nad ei tundu mulle olevat inimesed. / They seem to me something other than human life./»)
Merleau-Ponty on kirjeldanud, kuidas üks mees hakkas tänaval vihmavarju lahti tegema ja ta sai äkki aru, et tegemist on inimesega. Ka neis mu naabrites, kellega ma nii, sõnatult sõnadega, piima ootel juttu vestan, tunnen ma ära inimesed, kes räägivad sama sundimatult, nagu sajaks vihma ja nad hoiaks oma pea kohal vihmavarju.
Paraku pole mitte kõik nii pilvitu. Üks mu naaber kaebas mu peale. Tema piimaootaja pole. Ma olevat oma aia liiga kõrgeks ehitanud. Varjavat valguse ära. Mingid ametnikud sõitsid kohale, tegid pilte. Nii on taaselustatud igipõline koputamistraditsioon.
Mitte-inimese äratundmine on ääretult tähtis. Sel moel kõnetab meid kuristik, mis haigutab igavust tundmata iharalt meis enestes.
Kui peaks kunagi juhtuma, et satun ühte lifti eelmainitud poliitikuga või pealekaebajast naabriga, ja kui sõit peaks viima pilvelõhkuja tippu ja uksi vahepeal lahti ei tehtaks, siis peaksin ennast kõvasti pingutama, et mitte teha lõppu mõlema mitte-inimese (inimliku, liiga inimliku) eksisteerimise vormiga. Ning pole võimatu, et kabiinist leitakse lisaks veel kolme nooremapoolse kultuurikriitiku, eetilisi väärtusi eitava või nivelleeriva kolmainsusliku K. läbinäritud kõridega laibad.