«Lugu sellest, kuidas kunagi kaaluka ja kindlana näivad elemendid, tiined sisemisest tähendusest ja käsitööoskusest, on taandunud õhukeseks ekraanide ja pindade maailmaks, mis tehnoloogiamaagia libedal teel veel «targaks» on muutunud,» kirjutab näituse ülevaates The Guardian, süüdistades Koolhaasi äkilises pessimismis kogu eriala suhtes: näitus ütleb, et asjad pole enam nii nagu ennevanasti, meid ootab hukk.
Loomulikult pole mehe enda sõnul tema sõnum ei negativistlik ega kuuluta ka arhitektuuri mõttetust («arhitektina pole mul lubatudki seda öelda»), pigem poliitiline – ehituslike põhielementide baasilt kirjutab ta tegelikult oma arhitektuuriajaloo, punub loo ümber asjade, millest seni mööda on vaadatud. Sõnaga, (kunsti)ajalookriitiline ajaloonäitus.
Vahemärkusena olgu öeldud, et lifti leiutamise epohhiloovast tähendusest kõrghoonete arhitektuuris või modernismi masinlikest tüüpprojektidest räägib iga praegusaegne arhitektuuriajalugu, pigem raputatakse biennaalil maha liitsõnaosis «arhitektuuri-», see sidus ja autorikeskne lugu, ning kogutakse enneolematusse 2000-leheküljelisse kataloogi tükid, mis lammutusest järele jäävad.
«Ma ei arva, et arhitektidelt on nende jõud röövitud,» arvab Koolhaas, «me saame endiselt hoonetüüpe leiutada, ent me peaks tunduvalt kriitilisemalt suhtuma oma ettekujutusse, kuidas me projekteerime ja ehitame.»
Peanäitus on kui kollektiivis peituva jõu manifestatsioon: kaasatud on meeletul hulgal asjatundjaid, ajaloolasi, üliõpilasi, muuseume, erakollektsioone. Nii on üks Saksa professor juba 60 aastat trepi ajalugu uurinud ja vastavale erialale aluse pannud; Inglise fanaatikust ehitusantikvaari Charles Brookingu kogust pärineb seinatäis eeskujulikku ajalooliste aknaraamide väljapanekut.