Mis ei tähenda, et kiivrit üldse ja kellelgi vaja ei oleks. Liikudes elava liiklusega sõiduteel või trenni tehes on see lausa hädavajalik. Samuti lastel. Aga sundida seda kõigile pähe ja hakata selle puudumisel veel karistama tundub selge ülereageerimisena.
Alles see oli, kui keelati ratta seljas sõiduteed ületada. Nüüd on see lubatud, sest hakkas vist reguleerijatele endilegi ebamõistlik tunduma. Vähemalt meie kandis lasevad autojuhid ratturi alati kenasti läbi ja sellega muret ei ole. Enesetapjaid, kes suure hooga ristmikku ületavad, nagu vist kardeti, pole ma märganud.
Suveajal käin poes toidu järel valdavalt jalgrattaga. Kuhu ma kauplusse sisenedes veel selle kiivri peaksin panema? Kas ketiga ratta külge kinnitama?
Meil on müügile ja liiklusse ilmunud spetsiaalsed linnarattad, millel saab sõita sirge seljaga, millel on ketikaitsed ja korvid küljes. Nii tore on vaadata, kuidas naised neil pikkades värvilistes seelikutes väärikalt ringi vuravad. Kiiver ei passi neile pähe kohe mitte kuidagi. Ja mis soengust tööle jõudes selle poti all järele jääb?
Küll aga olen selle poolt, et kõik liiklejad tunneksid liikluseeskirja ja selle eiramist võiks karistada. Olen mitmel korral pidanud peaaegu kokku põrkama – ei mitte auto ega mootorrattaga, vaid teise ratturiga, kes kurvi tagant süüdimatult vasakul sõidurajal vastu kihutab ega saa ise arugi, et midagi valesti tegi.