Pole vist liialdus öelda, et ühe-näitleja-teatrist on saanud korraga trend, publiku soosik ja kireobjekt. Täpsustavalt tuleb siiski lisada, et masside huvikeskmes püsib siiski vaid üks selle žanri alaliike, stand up comedy, mis ilmselt paljude jaoks ongi muutunud monolavastuse sünonüümiks. Ses mõttes pakkus Kaunase festival tänuväärselt avarat spektrit: esindatud olid nii sõnatu füüsiline teater, postdramaatiliste sugemetega «vestan-teile-oma-lugu»-teater, ekstsentriline estraad, aga ka klassikalisel dramaturgial põhinev ümberkehastumisteater. Ent alati vaid üks näitleja korraga.
Tänavu oli tegu mälestusfestivaliga: Monobaltija algatasid 2010. aastal Kaunase Kammerteatri rajajad, isa ja poeg Stanislovas ja Aleksandras Rubinovas. Alates eelmise aasta oktoobrist jäi nii teatri kui festivali vedamine Aleksandrase õlule. Mälestusürituse formaadist tingitult ei jagatud seekord preemiaid (peale publikuauhinna).
Eesti teater on suutnud seni Kaunases oma lippu kõrgel hoida. Mitte ükski varasemal kolmel aastal osalenud näitlejast (Katariina Unt, Tõnu Oja, Indrek Taalmaa) pole lahkunud preemia(te)ta, lisaks on neid lavastusi kutsutud järgmistele festivalidele. Seekord esindas Eestit taas Indrek Taalmaa «Raineri hommikuga», mis pälvis igati soodsa vastuvõtu (ja kuuldavasti ka mõned kutsed välisriikidesse).
Kokku esitati viie päeva jooksul 13 monolavastust kümnest riigist: Leedu, Poola, Soome, Iisrael, Valgevene, Ukraina, Suurbritannia, Armeenia, Venemaa, Eesti. Ainuke valdkond, mille representatiivsus jättis tugevalt soovida, oli sooline jaotus. Üheteistkümne (pigem küpsemas kui nooremas keskeas) meesnäitleja kõrval osalesid oma soololavastustega vaid kaks näitlejannat. Mis paratamatult natuke vaesestas üldpilti.