Kas tõesti oli võimalik teha veel üks igav film pururikkast ja ennasthaletsevast kuninglikust hiilgusest? Muidugi oli see võimalik – latti võib alati lasta allapoole...
Bradshaw’ sõnul rajaneb film dilemmal, kas peategelane Grace Kelly (Nicole Kidman) peab naasma oma isekasse ja labasesse Hollywoodi ellu või ehitama üles uue iseka ja labase elu Monte Carlos, ning see kõik nägevat välja nagu sajaminutiline Chaneli reklaam, ilma nüansside ja sügavuseta.
Loomulikult üritab Cannes rabada meediat ja rahuldada sponsoreid, ja… – ehk on see illusioon, kuid tundub, et kunsti asendamist tühja glamuuriga tuleb ette aina enam. Ning nood tõelised meistriteosed, avastamata aarded ja uued talendid saavad festivalil linastuda TÄNU meelelahutusäri peibutuspartidele. Muidu ei jõutaks seda kinni maksta... Elevandiluust torni hoiab püsti turureeglitele rajatud vundament.
Mäletan omaenda hämmastust Cannes’is, kui sattusin tohutusse inimjõkke, mis mind agressiivselt kuhugi tüüris. See oli jõulisem ja inimrohkem kui too hoovus, mis pahaaimamatuid külalisi Louvre’is Mona Lisa kuulikindla kapi ette viib. Andsin alla: äkki suubub jõgi kuhugi väga põnevasse paika? Aga ei, see oli Pamela Anderson, kes kusagil tänavanurgal autogramme jagas...
Samas on see kõik veidi kurb. Miks ei saa ükski tähtis festival hakkama ilma Hollywoodita? Kas sellepärast, et ka filmimaailmas pole üksikuid saari, kõik on seotud ja sõltuvuses...?
Festivali peakonkursi žüriid juhib tänavu Jane Campion – ainuke naine, keda seni on pärjatud Kuldse Palmioksaga. Intervjuus The Guardianile tundis Campion muret, et naisrežissööre on meestega võrreldes ikka veel väga vähe – poole inimkonna lood jäävad jutustamata.