Solvavana elukutselised vaimulikud sedalaadi punkte käsitlesidki. Segiläbi on keeldudena kirjas nii kriminaalsed tegevused («vaimulik ei /…/ vahenda narkootilisi aineid») kui need, mis on seaduslikud, ent tõepoolest eetiliselt vaieldavad («vaimulik ei mängi rahalise panusega hasartmänge» – kas kirikuõpetaja lotopileti tohiks osta?).
Kuigi praeguseks paistab olevat selge, et kirikuõpetajate enamiku vastuseisu tõttu EELKs selline eetikakoodeks kehtima ei hakka, laseb see eelnõu ometi pisut piiluda vaidlusi kiriku sees.
Pingevälju on õige mitu. Eetikakoodeksi eelnõu ilmestab soovi tugevdada kirikus keskset juhtimist ja EELK juhtorganite kontrolli vaimulike üle. Mida arvata näiteks püüust piirata vaimulike kuulumist erinevatesse organisatsioonidesse? Selgelt paistab soov muuta kirik avalikkuse jaoks läbipaistmatumaks: «Vaimulikel on lubamatu kasutada meediat, ilmalikku institutsiooni või kohut süüdistuste esitamiseks oma kiriku või ametikaaslaste suhtes, kasutamata eelnevalt eriarvamuste lahendamiseks kiriku pädevaid esindus- ja apellatsiooniorganeid.» Mingi piirini on iga organisatsiooni jaoks loomulik, et musta pesu ei pesta avalikult. Selliselt sõnastatud keeld jätab aga iga siseopositsionääri parasjagu võimul olijate meelevalda ning takistab üsna ilmselt avalikku mõttevahetust ka kirikule endale oluliste teemade üle. Või: kui üks vaimulik avastab, et ta ametikaaslane on pedofiil, kas ta siis ei tohi pöörduda «ilmaliku» politsei poole; kui kolleeg talle võlgu jääb, kas ta siis ei tohi pöörduda kohtusse jne. Sellisele kiriku suletusele suunavale mõtteviisile vastukaaluks on vaba rahvakiriku põhimõtted ehk tegelikult EELK juured.