Karol Kovanen

FOTO: Erakogu

Tallinna Kalamaja piirkonna parkimiskorraldus kütab kirgi. Linn ja tema elanikud seisavad vastasrinnas ja otsivad sobivaid argumente, kumbki oma seisukohtade kaitseks.

Aga parkimise korraldamiseks ja parkimiskoormuse tasakaalustamiseks on veel mitu võimalust, millest pole seni üldse juttu tehtud!

Kõige tuntum ja valutum neist on parkimisaja piiramine, näiteks kolme tunniga. Seda korraldusvõtet kasutavad mitmed Skandinaavia linnad just linnasüdame läheduses asuvate elamupiirkondade liiklus- ja parkimiskorra loomisel. Teiste seas on see kasutusel ka Helsingis.

Ajalise piiranguga tasuta parkimine annab võimaluse külastada piirkonna ametiasutusi, kultuurikeskusi ja sõpradel külas käia. Samas ei kipu enam kesk- ja vanalinna tööle tõttajad oma autot mugavasse asumisse (Kalamajja) jätma, kui on teada, et kolme tunni möödudes võidakse sõiduk teisaldada.

Selline probleemilahendus on kergendus ka kohalikele elanikele, kes võivad parkida kohaliku elaniku loa alusel ega pea seda raha eest lunastama. Sest tegemist pole tasulise, vaid tasuta, kuid ajaliselt piiratud parkimisalaga.

Pargi ja reisi

Süsteem «pargi ja reisi!» võiks Tallinnas samuti tõhusam olla. Mugavam ja suurenevate reisijanumbrite arvelt odavam ühistransport on linna liikluskorralduse nurgakivi. Oleme seda kogenud nii Brüsselis, Londonis kui Helsingis. Miks mitte õppust võtta? Koordineeritud parklavõrk ja linnaplaneeringu kaasajastamine ning asumite koostöö annaks kindlasti tulemusi.

Juhul aga, kui Kalamaja on täis pargitud ka õhtusel ajal, on tegemist juba linnaplaneeringulise probleemiga. Seda ei lahenda ei tasulise parkimise ega muude piirangutega. Ning mida samas valguses arvata Mustamäe, Õismäe ja Lasnamäe hoovidest, kuhu autod enam majade vahele parkima ei mahu?