Tänaseks on TTÜ suutnud oma õppekava pikendada juba viiele aastale. Ent jätkuvalt on sellel õppekaval EKKA (Eesti Kõrghariduse Kvaliteediagentuuri) poolt tingimisi antud õpetamise õigus kolmeks aastaks.
Selmet tugevada oma õppetooli tööd sisuliselt ning saada sellele rahvusvaheline tunnustus, on Karin Hallas-Murula asunud hoopiski konkurentidega veidrasse meediasõtta. Ta kirjutas Postimehes, et «täna on EKA juba liiga väike, et ülikoolina püsida: vaid ca 1200 tudengit, TTÜs üle kümne korra rohkem - 14000». Ootan huviga, millal lugupeetud külalisprofessor heidab kinda Tartu Ülikoolile, võttes aluseks Tallinna ja Tartu elanikkonna suuruse!?
TTK ja EKA on sõlminud omavahel koostöölepingu ning teinud selle pinnalt pikaajaliselt head koostööd. Oleme üheskoos ette valmistanud tipptasemel arhitekte, keda on pärjatud nii kodumaistel kui rahvusvahelistel konkurssidel. Meie pakutav haridus on laia spektriga, lõpetajad saavad end vastavalt oma soovidele ning võimekusele teostada kas tiimi- või volitatud ehk allkirjaõigusega arhitektidena era- või avalikus sektoris, suurtes arhitektuuribüroodes või FIEdena.
TTK nimel võin kinnitada, et just kaasaegsete, nutikate ja energiatõhusate hoonete projekteerimiseks pakume õpet, mida mujalt Eestist pole võimalik saada. EKA pikaajalised traditsioonid ning kunstikõrgkooli sünergia panustavad samas arhitektuuri loovale vormile muutuvas ajas – EKA ja TTK täiendavad üksteist.
Jääb üles küsimus, kas Eesti arhitektuurivaldkond vajab arhitektide arvu mitmekordistamist või hoopis arhitektuurihariduse kvaliteedi jätkuvat tõstmist ja koolidevahelise konsolideerumise tugevdamist (alles paar aastat tagasi oli kuum sõna õppekavade dubleerimise vältimine!). Senistest protsessidest jääb paratamatult mulje, et eesmärgiks on pigem senise süsteemi lammutamine ja kogu arhitektuurihariduse kantimine TTÜsse.
Loodan, et debatt arhitektide õpetamise erinevate suundmuste üle jätkub liigse emotsionaalsuseta ning demagoogiata.