Viimased aasta otsa on Hiietammel palju kehvemini läinud, sest imaginaarne e-turundusfirma Dream On OÜ, mis neid mänge korraldas, on ka tegevuse soiku jätnud. Tuntud firmade suured ja tihti piinlikud jagamise ja laikimise kampaaniad Facebookis on oma aja ära elanud ning Dream On OÜ vaimukad paroodiad sellele samuti.
Küllap mäletavad paljud, millise hooga käis just aasta-paar tagasi Facebookis firmade vahel võitlus selle nimel, et oma lehtedele vahendeid valimata võimalikult palju laikijaid saada. Kõige suurem iroonia seisneb aga hoopis selles, et Facebook muutis vaikselt reegleid ning endale kampaaniatega kümneid tuhandeid jälgijaid ostnud firmadel on nüüd valida, kas loobuda Facebookist üldse või hakata maksma iga kord, kui nad tahavad oma jälgijatele midagi teatada.
Vastupidiselt laialt levinud arvamusele ei näita Facebook kasutaja uudisvoos kõiki postitusi kõigilt sõpradelt ega firmadelt, mida nad laigivad. Seda, mida inimestele näidatakse, otsustab algoritm. Mille järgi too valikuid teeb, ei ole detailselt teada. Nii palju saab öelda, et algoritm eelistab postitusi, mis tekitavad arutelu ja vastukaja ja mida inimesed ise on jaganud. Igatahes on meil kõigil Facebookis sõpru, kelle postitusi me peaaegu kunagi ei näe, sest algoritm on otsustanud neid meile mitte näidata.
Seesama algoritm on vaikselt kogu aeg vähendanud ka nende hulka, kelle uudisvoos näidatakse postitusi lehtedelt, mida nad ise laikinud on. Üks hiljutine uuring väidab, et nüüd jõuavad need vaid umbes kuue protsendini jälgijatest, nii et kui näiteks Samsung Eestil on Facebookis umbes 80 000 jälgijat, näidatakse seal tehtud postitusi vaid 5000 inimesele. Kui firma tahab jõuda rohkem kui kuue protsendini oma jälgijatest, peab ta Facebookile maksma.