Kultuuri- ja spordiürituste sponsorluse keelustamine alkohoolseid jooke tootvatele firmadele ei vähenda tarbimist ega lahenda ühtegi probleemi, kuid vähendab eestimaalaste kultuurseid alternatiive, leiab A. Le Coqi juhataja Tarmo Noop tänase online-väitluse lõppsõnas.
Tarmo Noop: sponsorluse keelustamine ei lahenda ühtegi probleemi
A. Le Coq ei poolda alkoholireklaami kultuuri- ja spordiüritustel ja peab eetiliseks alkoholitootjate puhul vaid ettevõtte nime ja logo kasutamist sponsorluses.
Eesti õlleturu näitel puudub otsene seos õlletootjate reklaamimahtude ja müükide vahel ning alates 2007. aastast on turg langenud 18 protsenti, vaatamata reklaami kahekordsele tõusule (allikas AC Nielsen, kes ainsana mõõdab alkoholi tegelikku turgu. EKI teeb seda kaudsel meetodil ja seega soovitame AC Nielseni numbrites mitte kahelda).
Reklaam mõjutab eelistusi, mitte ei suurenda alkoholiturgu ega tekita väärkasutust, need põhjused on mujal.
Alkoholitootjate kultuuri ja spordi sponsorluse puhul pole tegu isegi reklaamiga reklaamiseaduse mõistes. Oleme seisukohal, et elu meie ümber muutub ja meie peame muutuma koos sellega, seetõttu peame eetiliseks toetada nii kultuuri kui sporti, kasutades selleks ainult ettevõtte nime ja logo ning mitte sidudes seda otseselt alkohoolsete toodete kaubamärkidega.
Eesti turg on väike, edukaid firmasid, kes oleks valmis kultuuri ja sporti toetama, vähe. Seetõttu on iga firma panus sellesse väga oluline ja see rikastab oluliselt eestimaalaste alternatiive kultuurseks ja tervislikuks ajaveetmiseks. Mida vähem on ettevõtteid, kes suudavad oma kasumi arvelt kultuuri ja sporti toetada, seda vähem on kultuuri- ja spordiüritusi Eestis, sõltumata riikliku panuse suurusest.
Sponsorluse keelustamine alkohoolseid jooke tootvatele firmadele ei vähenda tarbimist, ei lahenda ühtegi probleemi, küll aga vähendab justnimelt tervislikke ja kultuurseid alternatiive.
Sellega on tänane online-väitlus lõppenud! Jääb veel oodata kohtuniku lõpphinnangut.
Debatt valmis Postimehe ja Eesti Väitlusseltsi koostöös.