Alkohol on narkootiline aine. Alkohol on sõltuvust tekitav ja inimese tervist kahjustav aine (alkoinfo.ee), mistõttu selle tarbimise piiramiseks kasutatakse riiklikke piiranguid.
Alkohol mõjutab tarbimisel inimese kesknärvisüsteemi ja seeläbi inimese teadvust, alkoholil on võime tekitada sõltuvust ning seetõttu liigitatakse alkohol tema omaduste alusel narkootiliste ainete ehk legaalsete uimastite hulka.
Avaliku huvi tõttu alkoholi tarbimisest tingitud kahju minimeerida, kehtivad alkoholi pakkumisele, reklaamile ja tarbimisele piirangud.
Alkoholist tingitud haigustesse ja õnnetuse tagajärjel suremuse, tervisekahju kõrge määr ning sellest tulenev majanduslik kahju Eestis (alkoinfo.ee) tingib vajaduse alkoholitarbimist meie elanikkonnas vähendada.
Reklaam loob positiivse assotsiatsiooni alkoholiga. Reklaami ning sponsorluse eesmärk on positiivsete assotsiastioonide loomine oma toote või teenusega selleks, et müüki suurendada.
Seostades spordi- ja kultuuriüritused alkoholiga läbi reklaami, seostatakse sellised sündmused ning selliste sündmustega assotseeruvad omadused inimeste teadvuses alkoholi tarbimisega müügi suurendamise eesmärgil.
Alkoholireklaam «kaaperdab» positiivsed alternatiivid. Spordiüritustest ja kultuurisündmustest osa saamine võiks olla elanikkonnas olulised alternatiivtegevused, mille kaudu alkoholi liigtarbimist vähendada. Selliste alternatiivtegevuste assotseerumine alkoholi tarbimisega võtab ära võimaluse ühiskonnas, sh noortele ja alaealistele elutervet alternatiivi pakkuda ning seda nii tutvustada.
Alkoholireklaam välistab positiivsed kõneisikud. Alkoholi assotseerumisel kultuuri ja spordiüritustega ühtlasi seob sellises kontekstis esinevad inimesed alkoholi kaubamärgiga ning annab põhjust eeldada, et alkohol mängib nende inimeste saavutustes positiivset rolli. Selliselt seostatakse alkoholi tarbimisega positiivsed eeskujud, kes läbi oma tegevuse võiks inspireerida inimesi, sh noori ja alaealisi elutervelt käituma.