Aga demokraatia olemus ei seisne ju selles, et me kunagi midagi valesti ei tee. Demokraatia olemus on selles, et me saame – individuaalselt ning ühis- või valijaskonnana – teha vigu ja siis neist õppida ja neid korrigeerida. Sellest võimalusest ilmajäämine tekitab ebamäärast, aga tugevat rahulolematust.
Lisaks, paljud demokraatia komponendid on tegelikult kahe teraga mõõgad, mis võivad teenida väga head eesmärki, aga muutuda ka iseenda vastandiks. Piir, mida ületades heast saab halb, on tihtilugu raskesti tabatav, veel vähem defineeritav ja seadusesse raiutav.
Kasvõi demokraatia põhitõed: võimude lahusus, institutsioonid, mitmeparteilised valimised. Usuti, et see iseenesest tagab optimaalse valitsemise. Aga ei taga. See võib muutuda ka tühjaks kestaks, iseenda paroodiaks. Teame paljusid riike, kus institutsionaalselt korrektne fassaad maskeerib edukalt täiesti ebademokraatlikku sisu.
Või eliit – tahame, et meid valitseksid parimad. Nii see sageli ongi. Tänapäeva lääne demokraatlike ühiskondade eliit on väga haritud ja kvaliteetne. Ent tihti on tegu teatava ... anonüümse tehnokraatliku tarkusega. Eliidil ei pruugi enam olla hingesidet ühiskonnaga, mida nad teenivad. Kui elu muutub raskeks, siis selle asemel et ühiskond raskustest välja juhtida, võivad nad võtta oma raha ja kolida mujale. Pole ime, et ühiskond neid selle tõttu enam ei usalda.
Paradoksaalsel kombel on eliit, saavutades tänu haridusele mobiilsuse ja autonoomsuse, kaotanud seeläbi autoriteedi, sest tema autoriteet – ja võim – põhines seotusel ühiskonnaga, jagatud tundel, et istume ühes paadis.