Samas võib leida mõningaid eeliseid, mida selline pehmem suhtlemisviis kaasa tõi. Eesti valitsus ei tundnud ennast täiesti nurka surutuna (vaata kasvõi ülal toodud Eenpalu mõtteavaldust) ja nägi järeleandmistes teatud võimalusi. Ultimaatumi puhul, kui on kaks mustvalget võimalust, võib alati juhtuda, et ohver paljalt uhkusest valib vastuhaku tee.
Teiselt poolt oli ka läbirääkimiste tee Moskva seisukohalt võttes seotud väga suurte ohtudega. Probleem oli selles, et Stalin tahtis niimoodi sisuliselt vastandlikke asju – iseseisvale riigile täielikult vastuvõetamatuid järeleandmisi («See leping on varjatud protektoraat,» nentis Piip riigikogu komisjonide ühisel koosolekul) ja selle väliselt vabatahtlikku läbiviimist.
See on küsimus, kus hall tsoon peaaegu täielikult puudub: kui on ultimaatum, siis on ultimaatum, kui on läbirääkimised, siis on läbirääkimised. Viimastel võib saavutada edu, nagu juhtus Eesti, Läti ja Leeduga, aga võib ka täielikult läbi kukkuda, nagu juhtus Soomega. Soomlased pidasid pikalt läbirääkimisi ja ütlesid lõpuks ikkagi lihtsalt «ei».
Suures plaanis oli Soome seisukohalt tulemus muidugi sama, kui see oleks olnud ultimaatumile eitavalt vastamise korral – NSV Liit tungis Soomele kallale. Kuid valikut, kas sõda või rahu, 1939. aasta sügisel NSV Liidu ääreriikidel tegelikult enam ei olnud. Küll aga võis veel mõjutada, kuidas sõda tuleb (ja loota mõnevõrra idealistlikult, kuid siiski mitte täielikult ilma põhjuseta, et kui see mõjutamine eriti edukaks osutub, jääb sõda ära). Soome puhul olid just need läbirääkimistega võidetud kaks lisakuud, need, mis lõid vähemalt aluse edukaks kaitseks Talvesõjas.