Kõigi nende ja mitme teisegi loo gravitatsiooniallikaks, mille orbiidil teiste saatused tiirlevad, on aga Mary Ley. Tema jagab hinnanguid, tema korraldamiste ja lavastamiste maailmas avanevad teiste eluilmad. Ley on paljuski Maughami eestkõneleja, sest eks ole iga kirjanik omamoodi lavastaja. «Karusselli» lugemisväärtus pole siiski ainult tänapäeva naistekateski kohatavates lugudes, vaid pillavalt jagatud, mõnikord maksiimideks tihendatud elutarkustes. Maughami raamatutest võib omakorda koostada mõtteterade kogumiku. Selle keskmeks on ilu tajumise ja loomise võime, mis kehtib ka maailma ja inimese enda elu kohta. Olgu lõpetuseks – ja ühtlasi näiteks seesugusest maksiimideks lihvitud stiilist – toodudki miss Ley sõnad oma südamesõbrale Frankile, kui too talle metsrooside kimbu ulatab:
«Ma armastan neid, sest need on needsamad roosid, mis kasvavad Rooma aedadesse paigutatud sarkofaagides. Nad kasvavad välja vanadest puusärkidest, näidates meile, et elu saavutab alati surma üle võidu. Miks peaksin ma hoolima haigustest ja vanadusest! Maailm võib olla täis viletsust ja pettekujutelmi, ta ei tarvitse meile kinkida kümnendikkugi sellest, mida me palume, ta võib meile armastuse asemel pakkuda vihkamist – pettumusi, meeleheidet, labasust ja jumal teab, mida veel, aga on üks asi, mis kõik halva heastab, mis eraldab karusselli sellest alatust rändtsirkusest ning annab elule mõtte, pühalikkuse ja suurejoonelisuse, mis teeb elu elamisvääriliseks. Ja sellesama eest oleme valmis kõigi oma kannatustega rikkalikult tasuma.» Ja mis see on, küsib Frank seepeale. Ilu, vastab miss Ley ja tema suu läbi ka William Somerset Maugham.
Raamat