Niisiis võiks tüvitekst olla nähtus, mis on küll juured sügavale sellesse kultuuripinnasesse ajanud, samas ei ole selle tähendus staatiline ega muutumatu – kultuur on elusorganism, tüvi ei saa olla känd, vaid elujõus puu osa, kandes oksi, võrseid ja õisi. Tüviteksti kuulub kultuuri nii, et on saanud selle loomulikuks osaks, samas võib selle tähendus olla dünaamiline. Professor Rein Veidemanni sõnadega («Tuikav tekst», 2006) muutub mingi kultuuriavaldus tüvitekstiks just siirete rohkuse tõttu, «oma seotuse tõttu teiste tekstidega, aga samuti selle tõttu, et ta mõjuväli laieneb kogu ühiskonnale. Tüvitekstile saab toetuda, tüvitekstid on mingi kultuurilise identiteedi keskmes».
Biitlid on küll maailmakultuuri nähtus, ent neid saab ometi käsitleda ka kohalikus kultuuris terviktekstina, mille tüvest kasvab siinses kultuuriruumis ohtralt võrseid, ning mitte ainult muusikalisi. Raudse kardina taga tekkis lääne kultuuri kultusbändile lisatähendus, neist tähtsaim biitlid kui vabaduse hääl.
Asi algas lihtsalt: neli Liverpooli noormeest, tüdinud mängimast Hamburgi pornoklubides, tahtsid teha uut ja head muusikat. Ei midagi vähemat ega rohkemat. Kuuekümnendate künnisel oli aeg, mil Teise maailmasõja painetest vabanenud noored hakkasid otsima endale identiteeti, nende enesemääratluses oli oma osa seksuaalrevolutsioonil ja narkootikumide võidukäigul, protestiliikumistel ja postmodernsel maailmal. Ning biitlite uudne muusika ja kultuuriline maailmavaade langesid kokku nende ihade ja igatsustega.
Popmuusika rolli 60ndate lääne kultuuris on raske alahinnata, popmuusika tähistas massimeediat, ühist keelt eri rahvaste noortele ning see keel ei seisnenud üksnes muusikas ja sõnumis, vaid kogu bändi mentaliteedis tervikuna. Samuti tekitas massides koos kuulatud muusika suisa kehalise kokkukuuluvustunde.