Kõik need tehingud on pannud finantsinimesi käsi taeva poole tõstma ja tervet mõistust appi paluma, aga trend on ilmne: iga järgmise suure ostuga kasvab ka summa. Ja ometigi on täiesti võimalik, et Facebook tegi WhatsAppi ostes suurepärase tehingu ja 19 miljardit dollarit WhatsAppi eest oli täiesti mõistlik hulk raha.
Juba 1990ndatel, kui internet massidesse jõudis, hakkasid visionäärid ennustama, et nüüd muutub kõik. Kui kõik on võrgus, on maailm üks globaalne turg ja müüa võib mida iganes, kellele iganes, kus iganes. See aeg on nüüd käes ja meil tuleb oma ettekujutuses sellest, kui palju raha on palju, teha tõsiseid korrektiive.
Vähem kui 50 töötajaga WhatsAppil on ligi 500 miljonit kasutajat ja nende arv kasvab tempoga miljon päevas. Iga päev saadetakse nende kaudu paarkümmend miljardit sõnumit, mida on vist juba rohkem, kui kogu maailmas SMS-sõnumeid päevas saadetakse. Nad on väga paljudes maailma riikides vestlusplatvorm number üks, kusjuures eriti kiiresti kasvab nende populaarsus arenevas maailmas. Lühidalt öeldes, terve maailm kasutab praegu WhatsAppi.
Selliste suurte tehingute puhul ei kujune ostuhind emotsionaalselt, seda ei võeta lihtsalt laest. Üldiselt näeb see välja nii, et üks pool esitab oma pakkumise ning arvutuskäigu, millest lähtudes nad just sellise hinnani jõudsid, ning teine pool peab sellele samamoodi ratsionaalselt vastama.
Näiteks võib sellise arvutuskäigu aluseks olla käive või kasum või kui neid eriti ei ole (nagu idufirmade puhul võib täitsa juhtuda), siis üks hea alguspunkt on kasutajate arv. WhatsAppi tehingu puhul kujunes hinnaks 40 dollarit kasutaja kohta. Sama palju maksis Microsoft 1998. aastal Hotmaili eest ja seda võib tagasi vaadates pidada päris heaks tehinguks. WhatsAppil on umbes 500 miljonit kasutajat, mitte kümme miljonit, nagu Hotmailil tollal oli. Internet on kasvanud suureks ja seal toimetavad firmad samuti.