Praegu kehtiva karistusseadustiku kohaselt on kuritegudena käsiteldavad nii konkurentidevahelised konkurentsi kahjustavad kokkulepped (nö kartellid) kui ka erineval kaupade turustustasemel tegutsevate ettevõtjate (nt tootja ja hulgimüüja) vahelised konkurentsi kahjustavad kokkulepped (nt edasimüügilepingud). Kui kartellide kahjulikkuse üle vaidlused puuduvad ning sellised rikkumised on ka mujal raskelt karistatavad, siis edasimüügilepingutes sisalduvate konkurentsipiirangute konkurentsi kahjustavad mõjud on sageli vaieldavad ja sõltuvad paljudest asjaoludest.
Edasimüügilepingutes sisalduvate konkurentsipiirangute enamlevinud näideteks on ainuõiguslikud edasimüügikokkulepped ja mittekonkureerimise kokkulepped (edasimüüja kohustus mitte osta konkreetset toodet tarnija konkurentidelt). Konkurentsiõiguses on üldteada, et paljudel juhtudel võivad sellised kokkulepped omada konkurentsile positiivset mõju.
Näiteks, kui turule soovib tulla tootja uue tootega, siis ei ole selle toote majanduslik edu alguses selge. Võib tekkida situatsioon, kus ükski edasimüüja ei ole valmis toodet turul pakkuma, sest uue toote turuletoomine nõuab märkimisväärseid investeeringuid, mille majanduslik tasuvus ei ole tagatud. Lahenduseks oleks konkurentsipiirang, mille kohaselt tarnija müüb teatud perioodi jooksul toodet vaid ühele edasimüüjale, kes saab sellega kindluse, et uue toote müümine on majanduslikult tasuv. Selle tulemuseks on suurem konkurents – turule tuleb juurde uus toode, kuigi toote edasimüümine teiste edasimüüjate poolt on piiratud. Sedalaadi piirangutel on üldiselt positiivne mõju konkurentsile.
Sellised kokkulepped on lubatud juhul, kui tarnija ega edasimüüja turuosad ei ületa 30 protsenti ning kokkulepetes ei sisaldu teatud raskeid konkurentsipiiranguid. Juba turuosa määramine tekitab tihti palju küsitavusi, sest turuosa sõltub sellest, kuidas on paika pandud vaadeldava turu raamid. Turu määratlemise osas puuduvad aga üheselt mõistetavad selged reeglid. Juhul, kui turuosad on üle 30 protsendi, siis peab iga ettevõtja lisaks ise hindama, kas tema poolt sõlmitav nt ainuõiguslik edasimüügileping on konkurentsi kahjustav või mitte. See aga eeldab kompleksset juriidilist ning majanduslikku analüüsi.