See ei pea niimoodi olema. Ajaloos on varemgi olnud pöördelisi aegu, mil uus tehnoloogia on asendanud vana ja muutnud põhjalikult meie elamise aegruumi. Praegu on ringluses palju igasuguseid ideid, kuidas liiklust, üldisemalt liikuvust, turvalisemaks, säästlikumaks ja kiiremaks muuta.
Kõige intrigeerivam praktikanäide on juhita auto tehnoloogia. Pime mees Steve Mahan sõitis 2012. aastal esimest korda ise poodi ja tööle. Masin, millega ta liikus, «nägi» tema eest ja võttis vastu otsuseid, millest sõltus inimese elu. Juba praegu saab poest osta autosid, mis võtavad ummikus juhtimise üle, pargivad ennast ja vajadusel pidurdavad ise, et vältida ohtu. Google’i välja töötatud juhita autod sõidavad legaalselt ringi kolmes USA osariigis.
Võidujooksuga on liitunud ka Mercedes, Audi, Volvo, Nissan ja mitu teist suuremat autotootjat, kellest julgemad on väitnud, et toovad juhita auto turule juba 2016.–2017. aastal. Enamik on seadnud eesmärgiks tulla töötava masinaga turule aastaks 2020.
Küsimus ei ole enam, kas see juhtub, vaid millal. Kaaluka stimuleeriva panuse selles võidujooksus annavad ennekõike suured ja väikesed tarkvarafirmad, mis sunnivad raudvarahiiglasi kiiremini tegutsema.
Juhita auto väljatöötamise peamine eesmärk on suurendada liiklejate turvalisust. Enamik liiklusõnnetustest juhtub inimliku eksituse tagajärjel. Juba praegune praktika näitab selgelt, et võimalus, et arvuti algoritm teeb juhtimisvea, on tohutult palju väiksem inimese vigadega võrreldes.
Arvuti näeb liikluses 360o kasvõi pimedas, see masin ei ületa kiirust ega ole kunagi napsitanud. Nagu kirjutas 2013. aasta 20. aprillil The Economist: «Kunagi vaatame tagasi ja mõtleme, kuidas saime me usaldada midagi nii ohtlikku nagu autod nii eksliku juhi kätte, nagu seda on inimene.»