Teiseks täpsustame ainekavades õpitulemusi ja rõhutame õpetaja võimalusi teha õpilasi kaasates asjakohaseid valikuid. Põhikooli ainekavad olid ettepanekuteks avatud jaanuari lõpuni. Senise töö tulemusena on ainekavad kolmandiku võrra kahanenud, need on muudetud loetavamaks. Neis kirjeldatud õpitulemused on varasemast paremini mõõdetavad, täpsemad ning eakohasemad. Märtsis valmivad gümnaasiumi ainekavade tööversioonid, ka neis on plaanis vähendada kohustuslike õpitulemuste mahtu.
Kolmandaks pöörame tähelepanu sisulisemale välishindamisele ehk sellele, kuidas hindame kooli ja õpilaste õpitulemusi väljastpoolt – mis meile meeldib ja mis on oluline. Välishindamises töötame välja ühtsed rahuloluküsimustikud, et pakkuda koolile, kogukonnale, koolipidajale ja riigile sisulist tagasisidet kooli toimimise ning kasvatuslike saavutuste kohta. Selle ettevõtmise eesmärk on ühtlasi vähendada riigieksamite edetabelite hullust. Rahuloluküsimustega seotud näitajad lisatakse koolide tegevusnäitajatesse.
Neljandaks peavad muutuma riikliku järelevalve rõhuasetused. Järelevalve käigus hakatakse senisest enam hindama koolide sisulist tööd, sh suutlikkust kasutada võimalusi, mida riiklikud õppekavad pakuvad. Senine «seaduspärasuse ja -kuulekuse dokumendipõhine kontroll» tuleb asendada koolide tegevust toetava analüüsiga, keskendudes eelkõige kehvemate tulemustega koolidele, et aidata neid parimatele järele jõuda.
Viienda olulise uuendusena tuleb nimetada toetavate testide loomist, mis võimaldaksid igal õppuril mõõta ja hinnata õppekava eesmärkide, eelkõige õppekava üldpädevuste saavutatust. Need kõigile kättesaadavad e-testid oleksid kui pisi-PISA-testid, mis annaksid teada, mis õpitust on kasulikuks osutunud – kuidas on kasvanud mitte ainult aineteadmised, vaid koos nendega ka oskus lahendada probleeme.