Vikipeedia ei saa siiski asendada puuduvat või lünklikku haridust, ammugi inimese iseseisvat otsustusvõimet. Kiirlaenudesse on kerge emotsionaalselt suhtuda. Võlanõustajad halavad Õhtulehes, et egas keegi liiga heast elust laenuvõlglaseks hakka; finantsspetsialistid nendivad külmalt, et Eestis langetatakse massiliselt majanduslikult valesid valikuid. Õigus on mõlemal.
Masendavalt paljud inimesed ei saa aru, et kiirlaenu peale võib heal juhul loota see, kelle sissetulekud on ebaühtlased, suurem summa kohe-kohe tulekul ja tungiv vajadus teha keskmises suuruses väljaminek (näiteks osta töötamiseks katkiläinud arvuti asemel uus), aga mitte mingil juhul see, kes oma stabiilselt kehva palgaga ühelgi kuul päriselt välja ei tule. Tema peab suurendama sissetulekut või vähendama kulusid, töötava vaese olukorra teeb laen ainult hullemaks.
Mida siis ühiskond – sealhulgas riik – ette saab võtta? Pikas perspektiivis aitaks, kui meil oleks vähem töötavaid vaeseid: inimesi, kellele makstakse nii närust palka, et sellest ei saa ühegi nipiga inimväärselt ära elada. Turumajandusest ei ole siinkohal mõtet rääkida, kuna turutasakaal surub vee alla need, kel puuduvad uueks tööks tarvilikud oskused ja haridus, oma ettevõtte rajamiseks vajalikud iseloomuomadused või kes elavad kaugel majanduskeskustest, kus töökohti on võimalik valida. Turg ei toimi absoluutsena anarhias, turu toimimiseks peavad olema tagatud reeglid ning lokaalse turu jaoks peavad olema lokaalsed reeglid.
Samuti ei ole mõtet teeselda, justkui kaitseks riigikogus kiirlaenude reguleerimist takistavad poliitikud ühiskonnale tähtsat ettevõtlusvabadust. Vohavad kiirlaenureklaamid ja firmade katsed piiranguist mööda vingerdada näitavad selgelt, et suur osa neist saab oma kasumi nende inimeste arvelt, kes on kas piisavalt meeleheitel või rumalad, et uksest ja aknast kaelamääritavad laenupakkumised ahvatlevad tunduksid.