Sellest loost eraldi tulid sotsid välja nõudmisega muuta kõik komisjonide istungid avatuks. Reageerimaks kohtuvaidlusele, pani riigikogu juhatus/vanematekogu ette kehtivat korda muuta. Paraku mitte avatumaks. Samal ajal töötasid ametnikud istungite protokollimise täiustamise kallal ja tegid ettepaneku laiendada komisjonide istungite kajastamist protokollis. Neist kahest algatusest sai töödokument, mida ajakirjanik nimetas eelnõuks, kuid mis seda ei sisult ega vormilt polnud.
Komisjoni esimehena ei pidanud ma õigeks mitteammendava ettepanekuga edasi minna. See oli hindamiseks laual 15. jaanuaril komisjoni esimeeste nõupidamisel. See oli ilmselt staadium, kus kiri/ettepanek lendas ventilaatorisse ja sai alguse «salastamisskandaal».
Põhiseaduskomisjon pole selle algatusega välja tulnud. Vastupidi. Pidurdasime seda, et leida regulatsiooni, mis oleks kooskõlas parlamentarismi olemuse, parima praktikaga demokraatlikes riikides ja kooskõlas Eestis varem kehtestatud normidega, eriti avaliku teabe seaduse ja arhiiviseadusega.
Kummastaval moel on riigikogu eneseregulatsioon selles valdkonnas ajast maha jäänud. Riigikogu töö ja kodukorra seadus (RKTKKS) peaks adekvaatselt reguleerima ka avalikkust/kinnisust, sh töömaterjalide ja salvestiste staatust. Üldjuhul, avaliku teabe seaduse ja teiste riikide ning organisatsioonide praktika järgi, on dokumentide ettevalmistamise materjalid (memod, kirjad, projektid, arvamused jmt) ametkonnasiseseks kasutamiseks mõeldud teave, millele meie seaduse järgi on juurdepääs piiratud viieks aastaks. Seejärel, erandina, võidakse seda pikendada veel viieks aastaks. Lõpuks antakse materjalid üle arhiivi ja nende kasutamist reguleerib juba arhiiviseadus. Nüüdse kohtuloo algpõhjus on, et riigikogu töödokumentide, sh salvestiste staatus ja ligipääs nendele on RKTKKSis määratlemata. See tuleb üheselt mõistetavalt ära teha.