Prantslased selgitavad avalikkuse tähelepanu eraelule väljendiga le bashing. Nn peksasaamise objektiks saavadki olla vaid avaliku elu tegelased – sportlased, kunstnikud ja kinotähed, ka poliitikud. Võtke mistahes olukord – avalikud küsitlused, parteide populaarsustabelid, teleküsitlused, eraelu paljastavad seigad ning seiklused – ja andke tuld, olgu siis ajalehes, sotsiaalmeedias, talk-show’des jne.
Viimase aasta jooksul on terve hunnik kuulsusi püünele tõmmatud: Gerard Depardieu, prantsuse vutikoondise endine treener Raymond Domenech, Strauss-Kahn, Nicolas Sarkozy, Ségolene Royal, igaühel oma põhjus. See tekkis populaarpressi tulekuga aastatel 1860–1880, mil Kolmas Vabariik juurutas pressivabaduse seaduse (1881), millega tekitati avalikus elus ennekuulmatu pööre. Käigupealt hakati valitseja Napoleon III kallal mõnuga võtma ning sealt alates sai satiir üha pikantsemaks areneda – lisandusid arvukad pamfletid, pilalehed, vodevillid. Tögamisest sai korralik kunst. Tulemus? Esimese laksu said mõistetavalt alati poliitikud, see rahva valik. Sellest tulenevalt ongi nüüd Prantsusmaal eraelu puutumatus karmilt kaitstud ja kuniks poliitikud pole astunud üle seadusega lubatud ilmse piiri, pole ajakirjandusel nende ellu asja.
Tegemist on delikaatse kultuurilise küsimusega, millesse suhtutakse riigiti väga erinevalt. Avalik huvi ja eraviisiline tegevus on Vahemere maades selgelt eraldatud, erinevalt näiteks Ameerikast või Inglismaast – või Eestist, kus kiputakse arvama, et kui miski on tõsi, peab olema õigus seda ka välja öelda. Sest eraviisiline käitumine on ja peabki olema nimelt avaliku moraali mõõdupuu.
Enamgi veel: kui mujal toimib ajakirjandus avalikkuse südametunnistusena, siis Prantsusmaal rüüpavad žurnalistid koos poliitilise eliidiga Pariisi vasema kalda luksuskorterites punaveini, nautides teadmist, et nemad juba teavad asju, mida publik iial teada ei saa. Ja nii edasi.