Kusjuures võib üsna kindlalt ennustada, et mitmed neist teemadest pole sugugi veel lõpplahendust saanud. Igal juhul on Parts saanud kriitikat iga nurga alt, on nõutud ka tema tagasiastumist, aga lõpuks pole ükski asi talle külge hakanud. Mõni poliitikaanalüütik isegi imestab, et mis imeline teflonmees see Parts küll on, et teda miski ei kõiguta.
On siiski mõned seletused Partsi fenomenile. Kõigepealt muidugi see, et vaatamata kriitikale ei ole ta ju korda saatnud mingit isiklikku sigadust. Ta ei ole riigi raha oma taskusse pannud, purjus peaga ametiautot puruks sõitnud või mõnda muud väga otsest ja isikliku vastutusega seostatavat jama korraldanud. Ta on teinud poliitikat, vastu võtnud otsuseid, kui aga Estonian Air välja jätta, siis pole ükski asi olnud üheselt mõistetavalt läbikukkumine.
Jah, lennufirma puhul on raske vastu vaielda, Tero Taskila palkamine, kümnete miljonite eurode põletamine ebaõnnestunud äriplaanis, see oli selge fiasko. Kuid muud asjad, näiteks praamivaidlused Vjatšeslav Leedoga või konflikt Edelaraudteega, on teemad, kus võib arutleda ühe või teise lahenduse toetuseks, keegi kiidab, keegi laidab, võib rääkida plussidest ja võib rääkida miinustest, aga lõpuks on need poliitiliste valikute küsimused.
Ning teiseks on ju ka kõik need suured pöörded olnud kollektiivsed valitsuse tasandi otsused. Taskila näitas oma toredaid slaide terve valitsuskabineti ees ja ministrid noogutasid kaasa. Samamoodi pole ka rongiliikluse ümberkorraldamine ühe ministri taktikaline soolo, vaid ikkagi strateegiline otsus, mida tehakse valitsuses. Kõik see kokku teeb Partsi isikliku vastutuse hindamise neis teemades keeruliseks.