Eelnõus kavandatakse muutusi ravimite hinnakokkuleppe sõlmimist puudutavasse punkti. Sotsiaalministeerium põhimõtteliselt hinnaläbirääkimisi ravimifirmaga enam ei peaks, vaid kirjutaks ette ravimi hinna referentsriigis ning kui tootjal ei ole mingil põhjusel seda võimalik Eestis pakkuda, siis ravim eemaldatakse soodusnimekirjast. Meenutagem, et soodustust ei saa mitte ravimitootja, vaid patsient. Selline lähenemine erineks oluliselt Eesti praegusest praktikast, kus hinnakokkulepet sõlmides vaadatakse Eruroopa riikide hinnatasemeid laiemalt, räägitakse läbi ja püütakse leida kompromissi, võttes arvesse patsientide arvu ja vajadusi.
Mida selline kava kaasa tooks? Kolm refereeritavat riiki on Euroopa madalaima hinnatasemega, ja see on ka seaduseelnõu eesmärk, muuta Eesti ravimihinnad nii odavaks kui võimalik. Samas ei saa unustada, et Eesti on üks Euroopa väiksemaid riike, kus mõne haiguse põdejaid ongi väga vähe. Seetõttu pole Eesti ravimiturg suurte tootjate jaoks kuigi atraktiivne ja tootja võib mõne ravimi Eestis müümisest loobuda.
Madal hinnatase ei tohiks olla ainus kriteerium. Ühekülgne vaade jätab tähelepanuta mitu muud tegurit, näiteks ravimite kättesaadavuse. Juhul kui tootjal pole võimalik langetada ravimi hinda referentsriigi hinnatasemest allapoole, arvatakse ravim 180 päeva jooksul soodustatud ravimite nimekirjast välja – patsient võib ravita jääda või suureneb tema osalus ravikulude katmisel 100 protsendini.
Lisaks on eelnõusse kirjutatud omapärane survemehhanism. Sel ajal kui ravimitootja ja riik hinnalanguse üle vaidlevad, langeb ravimi soodustus patsiendi jaoks. Arusaamatuks jääb, miks patsiendid peavad kannatama ja oma ravi eest rohkem maksma. Eelnõu lihtsalt tõstab patsiendi omaosaluse määra ning vähendab ravimivalikut ja alternatiive.