Gmailis on ühe postkasti asemel nüüd mitu: kirjad jagunevad automaatselt postkastide vahel ära ja üks neist kannab ka reetlikku nime «Promotions». Jah, muidugi ilmuvad sinna ka aeg-ajalt Google’i enda müüdud reklaamkirjad, mis pole otseselt sulle saadetud. Ning kes on välismaal Youtube’i kasutanud, teab hästi, et pea iga klipi ees on reklaamklipp, Eestis pole ma säärast asja veel kohanud.
Aga kõige suurem põhjus, miks ma reklaamihüpet julgen ennustada, on asjaolu, et kõik nad on nüüd börsifirmad ja börsil on teatavasti raha see, mis loeb. Neil lihtsalt ei jää muud üle kui hakata senisest kõvasti agressiivsemalt reklaame näitama, sest turu ootused neile on väga kõrged. Üks Wall Street Journali ajakirjanik näiteks arvutas välja, et kui Apple’i aktsiat hinnataks samamoodi, kui turg praegu Twitterit on hinnanud, oleks Apple väärt 23 triljonit dollarit. See on rohkem kui kogu USA riigivõlg! Tegelikult on Apple’i turuväärtus praegu 500 miljardit dollarit. Muidugi ei oota keegi Apple’ilt kümneid või sadu kordi kasvu, küll aga, nagu Twitteri taevasse sööstnud aktsiahind näitab, oodatakse seda sotsiaalmeedia staaridelt.
See Google Mapsi kaubamajareklaam osutus muide valehäireks, tegemist oli hoopis mulle saabunud SMSiga. Märgiline on aga see, et minu arvates oli see täiesti normaalne ja isegi natuke lahe, et kui ma kaubamajast mööda sõidan, saan telefoni infot sooduspakkumiste kohta. On täiesti kindel, et millalgi avaneb ka see reklaamikanal.