Keeruline küsimus! Igav on ta eeskätt tugevamatele õpilastele, kes peavad tegema ülesandeid, millest on ammu üle. Kasutame probleemõpet liiga vähe. Ei anna valikülesandeid, et õpilane saaks ise valida enim huvipakkuvat. Kool ei oleks igav, kui õpilane saaks rääkida ka sellest, mida ta on kuulnud ja kogenud. Kogu klassile oleks see huvitav. Oletan vähemasti. (Naerab.)
Mida soovite edaspidiseks Eesti koolile ja iseendale?
Niikaua kui mäletan, on räägitud kohustusliku õppematerjali liiga suurest hulgast ja valikulise materjali vähesusest. Sellega hakkas tegelema juba õnnis Enn Koemets. Ma pole väga hästi kursis, kuidas praegu on, kas asi on paranenud.
Keeruline on esimeste klasside probleem ja õpilaste valimine. Maailma kogemus on näidanud, et klasside loomine võimete põhjal pole õigustatud. Inimeste intelligentsus areneb erinevalt, IQ hakkab kiiresti arenema, kui lapsed satuvad parematesse arengutingimustesse. Õpetuse diferentseerimine on õigustatud vaid vanemates klassides. Huvid kujunevad välja põhikooli lõpus. Pärast põhikooli suundade tegemine on seega õigustatud.
Iseendale soovin, et mul selles kõrges vanuses säiliks võimalikult kaua nii palju mõistust, et saaksin erialast kirjandust, ilu- ja ajakirjandust lugeda. Arvestades iga võib see olla liiga palju tahetud.
Olen eluaeg olnud suur filmikunsti fänn. Tahan, et säilitaksin võime saada aru filmikunstist.
Ja veel: mu jalga raviti ja soovin, et säiliks võime väljas kõndida, kuigi enam mitte pikki vahemaid. Loomulikult soovin, et mu mehe tervis säiliks. Ta on teoreetilise füüsika doktor, minust neli aastat noorem, temaga on äärmiselt huvitav vestelda ja meil on palju ühiseid huvisid.
Ja mõistagi soovin seda, et mu laps ja lapselapsed oleksid terved ja tublid. Meil on ka kaks lapselapselast, minu suureks õnneks. Vanem läheb varsti juba kooli.